verado-lite

Mit kaptunk Kölnből? – Intermot 2016

Mit kaptunk Kölnből? – Intermot 2016

Mit kaptunk Kölnből? – Intermot 2016

Az ősz már eléggé szomorú dolog tud lenni egy motoros számára. A kellemes, 20 feletti fokok egyre kevesebbszer jelennek meg, persze az is többnyire már nap közben, amikor mindenkit lefoglal a saját munkahelye, tanulmánya. Ám ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy nullára fog redukálódni vérünkben a vas értéke. Ilyenkor ugyanis ismételten megrendezésre került Kölnben az Intermot, melyben sok ezer motorrajongó megnézhette a közel 1000 gyártó által kiáltott kétkerekűeket. Ezt az eseményt mindig az iparág egyik legnagyobb eseményeként jegyzik és 5 napig tisztán csak a vasaké a főszerep. Nem is csoda, hogy a nagyobb gyártók kihasználják ezt az eseményt, hogy bemutassák a legújabb fejlesztéseiket. Nézzük is meg sorban, hogy melyik gyártó mit leplezett le ezen az eseményen.

Honda:

CBR1000RR Fireblade SP, SP2

Nem titkoltan ez a Honda nem a crossbetyároknak, vagy a világjáróknak készül. A gép feladata egyszerű: A lehető legjobb súly/lóerő arány, irányíthatóság és az eszméletlen gyorsulás, majd a hatalmas erők megfékezése. Immáron a Fireblade a 25. évfordulóját ünnepli, ami egy eléggé komoly modelltörténetet jelent. Várható volt, hogy a Honda ezért ki fog adni egy jubileumi kiadást. Dugig tömve mindenféle elektronikai okossággal és 189 pacival.

CB1100EX, CB1100RS

Az igazi klasszikus forma, ami az én szívemhez is talán a legközelebb áll a bemutatott motorok közül. Erre a formára lehet a legtisztábban mondani, hogy MOTOR. Eddig is folyamatosan gyártásban volt, de a cafe racer stílust még nem vette magára, ami jót tett a modellnek, természetesen a sima variáns is forgalomban marad és kapott egy ráncfelvarrást, mint pl. a 18-as első acél kerekek és led világítás. A sornégyes gép 255 Kg-ot nyom, ami mondjuk a cafe racer esetében 252kg-ra csökkentett.

KTM:

1290 Super Adventure R, S, T és 1090 Adventure, 1090 Adventure R

Mikor előkerül az adventure bikekokról, vagy magyarul kalandmotorokról téma, akkor nekem mindig ez a motor ugrik be. Igaz kalandor, amire ránézésre már megmondod, hogy a legkülönfélébb környezetekben is hű társad marad, ha ezt választod, legyen az erdő, sár, hegyvidék, mindenhol elmegy. Ezek a gépek leginkább elektronikában kaptak újításokat, illetve felkészítették őket, a most életbe lépő euro 4-es környezetvédelmi előírásokra. A modellek végén található betűk a motor variánsát jelölik (R – off road, T – Túra, S – Alap kiadás). A legnagyobb meglepetés ráadásul az, hogy átalakítható A2 jogsi kompatibilissé. Ha lenne annyi pénzem, mint…

Yamaha:

MT-10 SP

Emlékszem, mikor megláttam az első előzetest az új MT családról, melynek jelmondata a “The Dark side of Japan” (Japán sötét oldala) volt. Ez a jelmondat az azóta kijött összes MT-re ráhúzható. Az MT10 viszont le sem tagadhatja a Speed of Darkness (sötétség sebessége) jelzőt, hűen követi az elődök stílusát, megmutatja, hogy mekkora erővel is rendelkezhet a sötétség. A 2017-es évre kapott újításokat ő is, mint pl. a gyorsváltó.

MT-09

Most jöjjön a kis tesó, aki bevezette a sötétséget a kétkerekűek világába. Megjelenésekor mindenkit meglepett, mert egy full új koncepciót mutatott be és személy szerint nem hittem volna, hogy ekkora robbanást fog kavarni a Yamaha történetében. Ideje volt már, hogy a második generáció elérkezzen és mérföldkövet tegyenek ebbe a modelltörténetbe is, ami nem csak az új design-ban jelenik meg, hanem mondjuk egy gyorsváltóban is.

SCR 950 street scrambler

Az SCR950.et már korábban bemutatták az amcsi piacnak, de nem tudtunk a sramblerről. Olyan sokat nem is kell róla írnom: Scrambler, V motor, kis fordulat – nagy nyomaték. Igazi nyáltermelő klasszikus.

Suzuki:

GSX-R1000R

Írhatnék néhány sort erről a fenevadról, de sokkal jobban jártok, ha átklikkelhettek IDE, ha kíváncsiak vagytok.

V-Strom 1000, V-Strom 650

Nem kellene elfogultan írogatni cikkeket, de ki kell mondanom. EZ A KEDVENC SUZUKIM! Még mindig kacérkodok a gondolattal, hogy nekem egy 650-es kéne zsír újonnan, de sajnos a piszkos anyagiak miatt még mindig csak gondolatról tudok nektek írogatni. 2017-re kapott egy erős ráncfelvarrást, a 650 már nehezen megkülönböztethető a nagy tesótól és olyan dolgokat is matekoltak a képletbe, mint az átdolgozott kipufogó.

GSX-S750

A Suzuki powernaked motorja, a név ne tévesszen meg senkit, ez a GSR750, megújítva. Gyakorlatilag egy levetkőzött GSX-R 750. Több, mint 100 paciról beszélgetünk, tehát továbbra sem a tötymörgő öregurak szerkezete, melynek a képlete rendkívül egyszerű és nem kell Einsteinnek lenni, hogy értelmezni tudjuk, nagy fordulat = nagy erő. Következő évre még nagyobb erő, ugyanis többek között az injektor kapott egy elég komoly tuningot.

GSX-R125

Itt érkezik az elfogultság másik része. Egyszerűen nem tudom hova tenni ezt a motort, még most érkezett meg, de nem értem. Úgy néz ki, mint ha a gyárban talált és fel nem használt idomokra gyorsan ráhúztak volna egy koncepciót, gondolván, hogy a fiatalok/kezdők majd úgyis megveszik, mert nincs nagyon más alternatíva. De miért nem egy stílusos naked?

Kawasaki:

Ninja 650 – ER 6f

Sport+túra, ha az közösen előjön, akkor sokan erre a gépre asszociálnak. Igazából ez fogja felváltani az er6f-et, de ez nem teljesen igaz, mert az amcsi piacon eddig is Ninja volt az er6f neve. Érdekes, hogy a ninja a vérbeli sportmotortól mennyire eltávolodott és túrásra vette a figurát. Kényelmes kormány és ülés, sor2 blokk, tengernyi nyomatékkal. Azért nem szabad elfelejteni, hogy mégis ninjáról beszélünk, van ott virgoncság még bőven. Nagyon baráti ott az A2 jogsihoz elérhető verzió és idénre nem maradt ugyan olyan a modell, 17-re a biztos vezetésben sokat fognak segíteni az új fékek például.

Z1000SX

Áhh, igen. A Z1000SX, egy másik szerelem részemről (Ezeket a sorokat még valószínűleg sok helyen fogjátok tőlem látni 🙂 ). Az ER6F féltesója, sor4, bitang erő és kényelem. Nincs az a tempós túra, ahol lemaradna. 2017-re jön neki egy okosítás a szoftverben és euro 4-es kompatibilitás.

Ninja H2 Carbon

Az új csúcsragadozó! Nem is olyan régen bemutatott, még páratlan motor, a kompresszoros kawa. Szinte minden motoros tartalom ezzel van kitapétázva. Érdekes módon erre mégsem húzták rá az úriemberek megállapodását és 300km/h feletti értékek keményen röpködnek ennél a masinánál. 2017-re még finomabbá tették, az amúgy is díjnyertesen ízletes receptet.

Forrás: Motorcycle News

Helmet

Helmet

 - 

"Nem kell porsche, nem kell semmi! Csak húzzuk a gázt, aztán ennyi!"

Ajánlott bejegyzések

Suzuki Inazuma 250F – Teszt

2-3 óra múlva viszem vissza a gépezetet Budaörsre, gondoltam összeírom a gondolataimat, amíg még friss az élmény. Nagyon meglepett ez a Suzuki, nem számítottam rá, hogy ennyire jó lesz. Főleg, mivel azt hittem valami fapados motort fogok kapni. Ne aggódjatok 10 percnél többet nem veszek el az életetekből, vagyis ha a videót is megnézitek, akkor […]

Tovább

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás