A motort a kölni INTERMOT kiállításon mutatták be, több Suzuki modellel együtt. Szerintem a bemutató eléggé gagyira sikeredett, de cserébe kaptunk pár izgalmas motort, nézzük is elsőnek a GSX-R 1000-est:
Alig egy évvel a koncepció bemutatása után végre itt az új Suzuki GSX-R 1000.
Idénre teljesen megújult a motor, kapott többek között változó szelepvezérlést, 10 fokozatban állítható kipörgés gátlót, és mostantól a kuplungot csak elindulásnál kell használnunk, hiszen felszerelték egy olyan gyors váltóval, ami felfelé és lefelé váltáskor is egyaránt működik.
Új LCD kijelzőt is kapott, ami szinte minden konkurens típusnál megtalálható, a kormányon található gombokkal ezen állíthatjuk többek között a kipörgés gátlót és a traction control-t.
Technikai adatok egyelőre nem állnak rendelkezésre, de egyes források szerint a
teljesítmény meghaladja a 200 lóerőt. Ami sajnos kimaradt a technikai arzenálból,
mégpedig elektromosan állítható futómű, ami szinte minden ezres gépen már alap.
Reméljük, az ára kompenzálja majd ezt a hiányosságot. Kíváncsiak leszünk az összehasonlító
tesztekre, de egy biztos a GSX-R 1000 joggal veszi fel a versenyt a riválisokkal.
A végére pedig a promo videó:
Képek: suzuki.com