verado-lite

Részletesen a motoromról – Honda CBR300R

Részletesen a motoromról – Honda CBR300R

Részletesen a motoromról – Honda CBR300R

Nagyon sokszor kérdeztek a motoromról. Igaz, volt egy bemutató videóm róla, de ott inkább csak kiírtam a legfontosabb tudnivalókat. Most viszont szeretném picit részletesebben leírni ezeket.

Aki nem látta volna a videót, itt megtekintheti:

Először is kezdjük a motor specifikációival:

Maga a motor 160kg, 23kw és 30 lóerő. Sokan rávágnák erre, hogy ez kb. 0 teljesítmény. Nem is a lóerőre van kiélezve motor, hanem inkább nyomatékra. 286cm³, 1 hengeres és 4 ütemű. Ebből adódóan a motor nagyon halk, így javasolt lecserélni a gyári kipufogót hogy könnyebben meghalljanak az autósok minket.
A vízhűtés nagyon hasznos, ugyanis nem kell aggódnunk hogy túlmelegszik a motor, mondjuk egy felvonuláson, a léghűtéssel szemben.
A maga szerény adottságaival 160km/h végsebességre képes, 7másodperc alatt pedig 100km/h-ra tud felgyorsulni.

cbr300rparkolas

Kezdőknek ajánlott a motor:

A Honda főként A2-es kezdő motorosoknak ajánlja ezt a modellt, ugyanis könnyű kezelni, kényelmes, az ABS pedig egy zöldfülűnek jól jön vészfékezés esetén.

cbr300rkormany

Egyéb:

6 sebességes, elektronikus gyújtással van ellátva, a kilóméteróra digitális és 13 literes a tankja.
2015 óta hajtom a gépet, így már ki tudtam tapasztalni, hogy mik a pozitív és negatív részei. Az 1 henger miatt a motor rázkódik magas fordulatszámon, de nem vészes, hozzá lehet szokni. A digitális kijelzőnek hála könnyebben lehet követni hogy mennyivel megy az ember. Bár sokak szerint az analóg pontosabb, én mindenesetre szeretem a digitális kijelzőt. Tapasztalatok alapján 6000 fordulatszám környékén lehet érezni igazán a nyomatékot a motorban, viszont itt szó sincs VTEC-ről. Egy teli tankkal 380km-t tud megtenni nagyjából, ami szerintem tökéletes táv így motorok terén.

Az egyetlen negatívum talán amit meg tudok említeni, hogy egy Kawasaki 250-es például erősebb, illetve ilyen árban már jobban megéri egy 500-as motort venni, ha újonnan vásárolunk.

Red Rider

Red Rider

 - 

Egy 2015-ös Honda CBR300R-el koptatom a vidéki utakat.

Ajánlott bejegyzések

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás