verado-lite

DIY – Telefontartó házilag!

DIY – Telefontartó házilag!

DIY – Telefontartó házilag!

Az alapgondolat valahol a magyar valóság, a motorozás, mint drága hobbi és az énennyitnemadokérte szentháromság határmezsgyéjén született meg bennem. De mi is volt ez?

Mindenek előtt nagyon fontos leszögeznem, hogy bármihez is nyúltok egy motoron, az sohasem mehet a biztonság rovására! A szabály egyszerű: Ha nem értesz hozzá, ne piszkáld! Ha nem vagy motorszerelő, csak olyan változtatásokat eszközölj, ami nem befolyásolja a motor működését!

Szóval kellene egy mobiltartó a motoromra… De nem akármilyen, mert ugye a VFR-en nincs kormánycső, nekem olyan kell, ami kormányszárba rögzíthető. Gyártanak ilyet, nézegettem is párat, de az árakat látva mindig az futott végig az agyamon, hogy eddig is tudtam élni nélküle…

De eljött a pillanat, amikor elszántam magam, hogy ez nekem kell. Megint net, árakat csekkol, nem lett olcsóbb… (én sem gazdagabb).

Mi legyen a megoldás? Talán egy csináld magad önképző szakkör? Ez az! Nehogy már ne tudjak egy ilyen szerkezetet összebarkácsolni! No de se szerszám, se alapanyag… Szóval ez tényleg gányolás lesz! Én szóltam…

Hirtelen felindulásból irány a szerszámbolt, koncepció nélkül, „majd meglátom mi van a polcokon, ha van benne fantázia, azt megveszem”. Na így kezdődött az egész mutatvány egy gumikalapáccsal…

Ez volt a legolcsóbb gumi “bármi”, ami meglátásom szerint pont annyira volt lágy, hogy megfeleljen az elképzelésemnek. Persze ahhoz, hogy értsük mi a francnak kell egy gumitömb, ismernünk kell a már létező, hasonló mount-ok működését. Ezt nem most fejtem ki, a lényeg, hogy kell egy gumi „rúd”, ami pontosan passzol a kormányszárba.

Ezt a szikével kifaragni ilyen minőségben gyerekjáték. Tudom nem egy Michelangelo, de a célnak megfelel, a kutya sem fogja látni és különben is szóltam az elején, hogy gányolás lesz.

Ha az eredeti koncepciónál maradunk, ez egy tökéletes kör alapú hasáb. Aki ezt nem látja bele, az most nyugodtan abba hagyhatja az olvasást, mert ez az. És ennél csak nehezebb feladványok lesznek. És itt jön képbe a többi apróság, amit még vettem.

Mert egy csavart kellene valahogy átpréselnem a gumi közepén. Egyszerű lenne, ha lenne fúróm és nem kellene gányolás level2-be lépnem. De egy kis fantáziával, végtelen türelmetlenséggel a következő képtelenséget ötöltem ki: Szendvicset csinálok belőle. Hogy az ötletet a kétségbeesés vagy az éhség hozta ki belőlem, az örök rejtély marad, de ezáltal újabb bizonyságot nyert az, hogy mindent meg lehet oldani, ha az ember kellően igénytelen.

És lassan eljutunk oda, hogy mi a bánatért reszelem ezt a darab sza…, akarom mondani gumikalapácsot?  Mert mi is a trükk? Az elv az, hogy a gumidarabon átmegy egy csavar, amit ha meghúzunk, hosszában összenyomja a gumit, ezért az középen „kihordósodik” és nekifeszül a cső belső falának, miáltal az nem kívánkozik ki többet onnét.  Feltéve, ha az elv ebben az esetben is működik. Mert ha ránézek, hogy mit műveltem, be kell vallanom, néha nem tudom a zsenit és az őrültet elválasztó vékony határ melyik felén állok… (igen, mindannyian tudjuk, hogy az őrült felén…)

Szóval a nehezén túl vagyok. Innentől már csak lego. Szépen elkezdem kisakkozni, hogy mi legyen a sorrend. Ja, és egy trükk: a csavar és a gumi közé tettem egy darab papírt, hogy amikor a csavart tekerem, a gumi ne akarjon körbeforogni a csőben. E nélkül sosem sikerült volna…

Amit még fontosnak tartok, hogy felül a fém alátétek közé, rezgéscsillapítás gyanánt egy-egy gumialátétet tettem. Persze, hogy ezeket is a gumikalapácsból faragtam.

A fiók aljában találtam egy kőkorszaki autós GPS-tartót, azt rögzítettem az alaphoz. Így az egész projekt kereken 1450 Ft-omba került. Ha másra nem, egy pár órás szórakozásra jó volt. Maga a „kreálmány” viszont egész jól tart. Szinte fel tudom emelni a motor elejét ennél fogva.

És hogy milyen lett a végeredmény? Ezt döntsétek el Ti…

Kommentek
newo

newo

 - 

Ajánlott bejegyzések

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás