verado-lite

Vajon ez lesz az új Skully?

Vajon ez lesz az új Skully?

Vajon ez lesz az új Skully?

Évről-évre láthatjuk hogy hová fejlődik a motoros technológia. Napjainkban már okos kiegészítők sorozatát kínálják a gyártók.
Nemrég láthattuk a Kymco új fejlesztését, egy Bluetooth alapú műszeregységet. Amely előre jelzi az útvonalon a váratlan időjárási helyzeteket, Például viharos erejű szél.
Emellett utca szintű térkép helyett a pontos távolságot és irányt mutatja.

De hová tart a technologia? Mi a cél?

 

Nuviz, jegyezzük meg ezt a céget! Ez az a cég amibe nemrégiben a KTM 5.4 millió dollárt fektetett be.
Ezzel is elősegítve a Nuviz 770-es modell fejlesztését. A BMW tavaly bejelentette, hogy elkezdte fejleszteni a saját HUD rendszerét amit a következő néhány évben piacra is akarnak dobni.
Ezzel szemben a KTM már az idei év első felében tervezi ugyanezt.
Láthattunk már hasonló próbálkozásokat a Scully-tól aminek sajnos csúfos kudarc lett a vége, illetve a Sena cég is megszellőztette már a hírt hogy dolgoznak a saját HUD rendszerükön.
De mai napig nem került piacra egyik sem.

De lássuk is mi is ez a technológia pontosan:
A fejlesztők szerint ez nem csak egy egyszerű kijelző GPS információkkal és irányokkal. A kijelzőn keresztül információt kaphatunk aktuális sebességünkről illetve különböző,a motorral kapcsolatos információkról (kerék nyomás, motorhőmérséklet). A lehetőségek tárháza végtelen.
A HUD technológia régóta jelen van a Vadászgépekben, luxus autókban segítve a Pilótát/Sofőrt hogy egy pillanatra se kelljen levenniük a szemüket az útról.
Valjuk be ez egy motoros számára hatalmas segítség!

A KTM nem titkolt célja egy saját bukósisak fejlesztése mellyel megteremtheti a kapcsolatot a sisak és a motor között, illetve a kapcsolatot az úton lévő motorosok között.
Ezen felül a HUD rendelkezik egy kamerával amivel lehetősége lesz a motorosnak fotót és videót rögzítenie menet közben.

Várható megjelenési ára 650-700 Dollár között mozog(kb. 200,000FT).

Viffer

Viffer

 - 

Ajánlott bejegyzések

Laller a MotoSundayben

Hányszor látni terepmotort templomban? Vagy hány helyen vehetsz magadnak egy kilométer utat a Dakarra? Vajon Te bírnád-e azt a fizikai és mentális megterhelést, ami a sivatagban nehezedik az emberre? Horváth Lajos “Laller” lesz a podcast vendége.

Tovább
ABS hiba a KTM-nél

Visszahívják a KTM Adventure modelleket. Az érintett motorok: Adventure 1090, Adventure R és az 1290 Super Adventure.

Tovább

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás