Sajnos megint egy szomorú dolgot tapasztaltam. Most nem én kerültem veszélybe, hanem egy motoros társam.
Egy kis kiruccanásra indultam HD Biker motovloggerrel, gondoltuk gurulunk egyet a hegyekben. A kb. 190 km-es távot az ő 125cc-s Honda Varadero-ja nagyon jól teljesítette, ezzel is bizonyítva, hogy dacára a 675 köbcenti különbségnek, mindenhol a megengedett sebességgel haladva tudtunk együtt motorozni.
Sajnos az út minősége egy két helyen vállalhatatlanul pocsék volt, de a sok kanyar és a kilátás kárpótolt a kellemetlenségekért. Ám az egyik kanyargós szakaszon utolért minket egy türelmetlen autós, aki egy percig bírta csak, hogy a 90-es tempót tartva mögöttünk jöjjön. Egy igen veszélyes előzésbe kezdett, pont egy beláthatatlan kanyar előtt, aminek az lett a vége, hogy az előttem haladó HD Bikert majdnem leszorította. A körülbelül 120-130-al előző autó 30cm-re ment el mellette, miközben ráhúzta kormányt. Az út szélén irdatlan kátyúk sorakoztak, szerencsére HD Biker nem rántotta teljesen jobbra a kormányt, mert lehet, hogy abból bukás lett volna.
„Láttam a tükörben, hogy elég gyorsan előzi Newot az autó és nyomja is tovább. Már majdnem a kanyarnál voltunk, mikor beért, ettől láthatóan ő is beijedt picit, mert rögtön húzta is rám a kormányt. Egy percig nem érdekelte, hogy a hosszú járművének hátuljával vagy elkaszál, vagy nem. Jobbra előttem már kátyú, balra autó, nem maradt más, mint gázelvétel, minimális jobbra korrekció, amíg az útviszonyok engedték (utólag nézve a felvételt, a gödör előtt még egy rövid, de határozott féket is beiktattam). Így is kb. 30 cm volt csak köztünk. Nem mondom, azért tele lett a gatya. Bár a motoros jogsim fiatal, de B engedéllyel már 16 éve rendelkezem. Egy valamit meg is tanultam ez idő alatt: nem kapkodunk, soha semmilyen körülmények közt sem. Szerintem össz-vissz ennek köszönhetem, hogy most nincs gipszben semmim sem.„
Egy videón nem érződnek úgy a távolságok, de higgyétek el nekem, ez nagyon közel volt. Vigyázzatok magatokra és egymásra.
Széles Utat!