verado-lite

A rutin vajon mi?

A rutin vajon mi?

A rutin vajon mi?

Ugye mindenki találkozott már azzal a motorossal, aki örömódákat zengett magáról és monológjából (mert beszélgetésnek nem nevezhető az a kommunikáció) az jött le, hogy ő a legprofibb motoros a földön? Most kissé menjünk a dolgok mögé és elmélkedjünk a rutin fogalmáról. Prof. Helmet sorai következnek.

Eddig részemről is az a gondolat volt fejben, hogy nem tartozom a kezdők táborába, bár továbbra is nagyon távol tartottam magam a profihoz. Mikor felköltöztem a fővárosba, ezt teljesen át kellett gondolnom és ezen gondolataimat szeretném veletek megosztani.

Az ember sokféle rutint szerezhet. Legyen szó akár a saját lakhelyén lévő utak, táblák és közlekedés “beidomulásától”, a túrázáson, tehát hosszú kanyargós szerpentinek és főutak minimális váltómunkáján keresztül, a nagy forgalomban való, a környezet minden rezdülését különösen megfigyelő közlekedésig. Természetesen ide gondolva a pályázást és még megannyi motorozási irányzatot.

Egészen magabiztosnak tartottam magam, mert igazából a kisujjamban volt az otthoni közlekedés és az idegen szituációkban sem éreztem magam elveszettnek, ugyanis ismerem a kreszt. Felköltözéskor nem is egyes tényezők miatt kellett ezt a dolgot átgondolnom, hanem azok többszöröse miatt. Huhh, most kifejtem ezt Magyarul is. 🙂

Tehát, nem volt elég a táblákat és jelzéseket lesnem, hanem ugyan úgy a környező közlekedőket is figyelemmel kellett kísérjem, mert nem ismertem a Pesti közlekedők szokásait. (Mondjuk, hogy például hogyan reagálnak egyes szituációkra? A közlekedési lámpákat hogyan kezelik, átmennek a sárgán, vagy már tapossák erősen a féket? stb.). Plusz küzdöttem a helyes iránytartással, ami elsőre furán hangozhat, de sok-sok olyan hellyel találkozom, ahol lekoptak az útburkolati jelek és akkor, ha szerencsém van, egy ismerősebb mögött tudom tartani a “helyem”. Arról nem is beszélve, hogy full idegen hely és A-ból B-be akár 10+km-ről is beszélhetünk és így az útvonalat is fejben kell tartanom/GPS hangutasításaira kell figyelnem.

Egy másik dolog, amikor viszont egészen pozitívan kellett csalódnom magamban, az HD Biker zöldfülű túrája volt. Itt éreztem azt a dolgot, amit a több év motorozás a kis MZ nyergében adhatott. Öröm volt 1-2 helyen kanyarogni és végre a városból kijutva egy kényelmes nézelődős utat megtenni. Természetesen nem azt mondom ezzel, hogy ott profin motoroztam és kezeltem az MZ-t, mert nagyon távol vagyok tőle. Nekem az egy sikerként jött le, hogy határaimat ismerve képes voltam tudatosan motorozni azokon belül maradva.

Ezt köszönhetem a sok-sok kezdeti malőrnek és a vidéki motorozásnak, ami nem azt jelenti, hogy sosem próbálgattam a határaimat. Pont az ellenkezője, mégis sikerült olyan helyen ezt megtennem, ahol semmit és senkit nem kockáztattam. Anélkül meg sem ismerhettem volna a motoromat és saját magamat. Azért kevés vigyorgófaktorosabb van, mikor a kis ETZ-t bedöntöd egy körforgalomban és 2-ben gyorsan eresztesz egy kuplungot a nagyobb gázra és érzed, hogy a hátulja elkezd kifelé táncolni. Persze, ezt nem tőlem olvastátok. 😛

Röviden összegezve a dolgot ezeket a gondolatokat azért szerettem volna veletek megosztani, hogy lássátok, nem létezik 100%-os rutin és az ember mindig is tanulhat új dolgokat, szerezhet egyre több és több rutint.

Végszóban szeretném a saját tapasztalataim alapján nektek is azt tanácsolni, hogy lehetőségeitekhez mérten gyakoroljátok a legkülönfélébb dolgokat, pl. kezdetnek az itt leírt nagyvárosi közlekedést, túrázást. Mellette jó dolog lehet akár egy vezetéstechnikai tréning, hogy ne kelljen a még számodra ismeretlen és nem megszokott technikáddal bajlódni. Egy másik rendszer szavait átköltve: Rutint! Rutint! Rutint!

Kommentek
Helmet

Helmet

 - 

"Nem kell porsche, nem kell semmi! Csak húzzuk a gázt, aztán ennyi!"

Ajánlott bejegyzések

Brész jurszelf, tavasz is káming!

Ugye mindenkinek megvan az a motoros mém, mely összehasonlítja a múlt tavaszi hangjait a jelenével? Ahogy az időjárást elnézem nemsokára a madarak csiripelését a motorok éneklése fogja kísérni. Kommentek

Tovább

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás