verado-lite

Kawasaki Z300 ABS 2017 – Teszt

Kawasaki Z300 ABS 2017 – Teszt

Kawasaki Z300 ABS 2017 – Teszt

Ágyban, farpofáimat párnák közt pihentetve írom eme soraimat…, viccet félretéve: kemény az ülése, de mindezért kárpótol a vezetési élménye. Szokták mondani, kicsi a bors, de erős. Ez teljesen igaz a Z300-as kis szörnyetegre is. Cuki, meg minden, de megtudja mutatni a foga fehérjét. Achtung, achtung! Teszt következik.

Pénteken ültem rá először a “Z” (nem zombi) család legkisebb tagjára és azonnal fülig ért a szám. Úgy vélem addig jó, amíg ilyen érzelmeket vált ki az emberből egy új vas. Egy valami azonnal feltűnt. Nem nekem méretezték a gépsárkányt. A tornasorban is mindig első voltam, hat centiméter híján kettő méterre nőttem. Nagynéném mondta ezt anno fateromnak, amikor vett egy robogót: “úgy nézel ki rajta, mint majom a köszörűkövön”. Az egyenes testtartás megvan, vállak szélesen, de a Z (még mindig nem zombi) alakú oldalidom pont rossz helyen nyomja a térdkalácsomat. 190, de inkább 180cm alatt viszont rendesen el lehet férni rajta.

Szemrevaló minden irányból, de az a műanyag idom nagyon rossz helyen van (a Kawa logó alatt)

21 éves létemre hordok órát, imádom őket. Talán ezért vagyok odáig, ha van egy kis analóg is a műszerfalakon. Gyújtásra téve gyönyörűen felvillan minden és tesz egy menetpróbát a fordulatszámmérő is. Elsőre azt hiszi az ember micsoda komoly egységgel van dolga, de ez közel sem igaz. Total km / Trip A / Trip B – ezek közül tudunk választani. Fogyasztásmérő nincs, azonban kapunk egy “ne menj se lassabban, se gyorsabban, mert most marha jó a fogyasztásod” ikont. Ha kiruccannánk a szigetországba, akkor van lehetőségünk átváltani mérföldre. Ja, és van óránk is. Egy hatalmas problémája van a műszerfalnak. Napfényben a visszajelző ikonokból nem látni semmit, alig világítanak.

Guszta. Egy fokozatkijelző lenne a nagy álmom. 

Egy motornál mindig nagy szerepet játszott a hangja. Én is utálom, amikor az éjszaka közepén zúgnak végig a városon – férfiasságuk hosszúságát bizonyítva. Nem is ezért lenne fontos egy hangos Auspuff. Egyre jobban ezt veszem észre, hogy amióta megvan a “kályhacsövem”, azóta mindenki észrevesz. Talán annyira fontos ez, mint autóban a biztonsági öv. Gyönyörű, igényes dobot raktak össze a japánok, de egyszerűen alacsony fordulaton, mintha nem is lenne hangja. 90km/h felett pedig a szélzaj nyomja el a hangélményt. Ezen mindenképpen változtatni kellene.

Szép az a kipufogó, de nem a legjobb a hangja. Egye fene, néha azért visszadurrog. Puff.

296 köbcentis (nem köpcentis, tudjátok…) sorkettes erőforrás dolgozik az ülés alatt. A ménes 39 egyedet számlál, amit 11 ezres fordulaton ad le. Itt azért a hangja is megjön. Sikít. 27Nm nyomatékkal kell beérnünk 10 ezres fordulaton. Fej-fej mellett körülbelül ugyan arra képes a Z300-as, mint az 500-asom. Sokat számít ám az a 20kg különbség és a Ninja-ból származó pörgős motor. Rettenet élvezetes menni a kis gépezettel. “Megyez.” Megtankolva 170kg, mintha egy bicón ülnél. Egy kezesbárány a kanyarokban, bátran lehet döntögetni.

Nagyon eltalálták ezt a formatervet. Csodaszép. 

Majdnem elfelejtettem a legizgibb részt. Srácok, lehet nekem nagyon fura a seggcsont elrendezésem, de valami rettenet kemény ez az ülés. Közel 800km lett belerakva a motorba 4 nap alatt, de most egy darabig nem akarok nyeregbe ülni. Nem lenne olyan nagy probléma a keménység, de ráadásul még lejt is. Nem egyszer lettem arra figyelmes, hogy a családi ékszereken ülök, borzasztó érzés volt.

Az ülésről nincs kép, de tessék, itt egy Kawasaki logó. 

Összességében tetszett ez a kis motor. Fáj a seggem és a térdem, de bőven kárpótolt az élmény, amit ebben a 4 napban nyújtott. Bátran ajánlom mindenkinek, aki nem akkora égimeszelő, mint jómagam. Tetszett.

Természetesen videóteszt is készült a kétkerekűről:

Mit gondolnak a többiek?

“Harapós kis gép, ahhoz képest, hogy csak 300-as (megy mint a golyó és fordulékony). A műszerfal visszajelző fényei kicsit gyengén világítanak, így napsütésben kevésbé láthatóak. A V-Stromom mellé napi városi motornak simán el tudnám képzelni.” – HD Biker Budapest

“Igazi városi kis huligán! Kicsi, könnyű, harapós. A műszerfal felesleges rá, mert amúgy sem olvasható. Rövid őrültködésekre az egyik legjobb társ olyannak, aki nem köbcentimániás. Viszont a túrát felejtsük el. Ha a z300 és az MZ-m között kéne választani, hogy melyikkel utazom haza Gyulára, az MZ-t választanám.” – Helmet

“Számomra meglepő volt, hogy milyen fürge és milyen jól meg tud indulni. Igazi kis városi motor, fordulékony, könnyű. Hosszú távra és égimeszelőknek viszont nem ajánlom. A legnagyobb negatívum a csak éjszaka látható visszajelző lámpák, az index gyakran rajta fog maradni.” – newo

 

 

 

Kommentek
Hollywood Honda

Hollywood Honda

 - 

#hhwolfpack

Ajánlott bejegyzések

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás