verado-lite

Kawasaki Z650 ABS 2017 | teszt

Kawasaki Z650 ABS 2017 | teszt

Kawasaki Z650 ABS 2017 | teszt

Biztosan benned is él a sztereotípia: a Kawasaki egyenlő egy neon-zöld sportmotorral. Bennem is élt, egészen addig, míg fel nem ültem erre a gépre.

Aki ismer, az most tuti bután néz rám: HD megbolondult. Egy V-Strom nyergéből szoktam fitymálni a naked motorokat. A legtöbbjével van is bajom, mivel nem szeretem, ha a kezemen van minden súly. Viszont a 650-es Kawán ezzel nem volt gondom. Kb. 10 perc után éreztem a motort. S hogy ez mennyire nem csak az újdonság varázsa? Minap vittem második körre egy másik gyártó naked motorját és azon másodjára sem éreztem jól magam. Ezen viszont, vááááááá, kérem vissza a gépet! 😀

A Kawasaki Z650 ABS 2017 teljes mivoltában.

3 napig volt nálam a Z család második tagja, voltam vele szinte minden úton, még egy kis “off road” szerű élményben is részesítettem. Jól viselte azt is.

Kaptunk rá egy komfortosabb ülést. Gyanítom a 300-as teszt után az lehetett a fejükben: még hogy golyó gyilkos? Nesztek puhányok! 😀 És hogy mennyire jót tettek vele? Nem akartam leszállni róla. Ha valaki ilyen vasat vesz, szánja rá a pénzt a jobb ülésre, nagyon megéri! Az ülésmagasság picit lejjebb kerül, nekem a 176 körüli magasságommal tökéletes pozíciót biztosított.

Nem a standard ülés, ez a rávaló gyári extra. Megéri rátetetni.

No de harap-e a kicsike? Harap! Nincsenek benne elektronikai szabályzások. A gyártó eleve középkategóriásnak mondja, így ebbe az árba ezek nem férnek bele (2017 júliusában 2.2 millió Forint). Tudod mit? Nem is kell. Ez a motor így van jól. Nem érzem hiányát semmi féle algoritmusnak, ami belemagyaráz a vezetésembe. Ennél a motornál legalább is nem. Azért egy ABS belekerült, ami néha nem hátrány.

Ennyi az egész, nem kell több.

No de eddig csak jót mondtam, nincs tökéletes motor. Az ár nyilván magával hozza, hogy néhol a műanyagok rögzítése nem a legtutibb ( a rendszám időnként tud rezegni, mint a nyárfalevél), a tükör menet közben homályosra rezonálja a képet. Viszont valamit valamiért elv alapján ezekkel meg lehet tanulni élni (ezért a pénzért meg pláne). Viszont drágább modelleknél sem mindig kapsz állítható kuplung- és fékkart, vagy épp csúszókuplungot (ami egy nagyon hasznos kis találmány, majd a videóban meglátod). Szóval az olcsóbb extrákat megkapod, a drágábbat nem, de összességében abszolút vállalható a motor, árához képest jól össze van pakolva.

GALÉRIA (lapozgassad jobbra-balra bátran):

A bringa nagyon jól reagál mindenre, nagyon könnyű vele kanyarodni, manőverezni, dönteni, de ugyanakkor mégsem egy erőtlen kis játékszer. 68 LE. A V-Stromban van 67, ami ráadásul 40 kilóval nehezebb is. Szóval megy, mint akit a tatár kerget.

De az előnye nem a sebessége. Az előnye az a feeling, amit viszonylag alacsonyan ülve (790mm) át lehet élni rajta. Ez motor, nem computer. Ez egy olyan valami, ami nem fér bele a “ninja-zöld” sztereotípiába, hanem kitör abból. Ezzel a motorral a Kawasaki alkotott valami olyat ebben az erőtartományban, ami igazán bugifaktoros lett (és még mindig nem a sebességről beszélünk – amit a naked mivoltja miatt minden bizonnyal nem is fogsz soha kipróbálni, mert leszed a szél). Hányas? Íme:

Simán ajánlom azoknak, akiknek van a garázsban egy böhöm túragépük, de néha vágynak egy kis könnyed gurulásra. Mindennapi mindenesnek is kiváló, de simán lehet vele tekeregni, kanyarokra vadászgatni. Kezdő motornak csak megfelelő érettség mellett ajánlanám, mert méretéhez képest harapós a kis dög. Én komolyan elgondolkodtam, hogy fog kerülni a garázsba egy ilyen a “varacskos disznóm” mellé.

Többiek véleménye:

“Nagyon jó gép! Igazi élménygenerátor vadállat. Csak félek, hogy ez fellángolás és nem lehetne tartós a kapcsolatunk. Szerintem hamar “megszoknám” az erejét. Ezért csak akkor tartanám tökéletes választásnak a 250-es kategória után, ha megengedhetném magamnak. Aki kisebbről jön, annak az egyik legjobb választás, esetleg megfelelő önuralommal ajánlanám első motornak is.” – Helmet

“A Z650 egy végtelenül szerethető motor, ahol a sok elektronika hiánya előny. Az ember ráül és meglepődik, milyen szórakoztató vele menni. Kicsit nyers, de pont ez a jó benne. Nem a végsebességről, hanem az érzésről szól minden. Van karaktere, de még milyen!” – newo

A hazai képviselet weboldalán minden műszaki infót megtaláltok.

Kértek videót is? Akkor képernyőre tapadás indul:

 

Kommentek
HD Biker

HD Biker

 - 

<p>Vendégszerző | Motor: Suzuki DL650 V-Strom (2008) | Kamera: SJCAM SJ4000</p>

Ajánlott bejegyzések

Honda X-ADV 2017 teszt

Valamikor tavasszal egy Honda nyílt napon a Kakucs Ringen ültem rá először, ráadásul ugyanerre a példányra. Piszkálta a fantáziámat, hogy milyen lehet egy olyan motortípus, ami eredetileg nem erre van kitalálva, de a mérnökök mégis beleálmodtak valami különlegeset. Aztán augusztusban megkaptam egy hétre. Kommentek

Tovább

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás