verado-lite

+10 év és kacsacsőr – Suzuki DL (V-strom) 650 duálteszt

+10 év és kacsacsőr – Suzuki DL (V-strom) 650 duálteszt

+10 év és kacsacsőr – Suzuki DL (V-strom) 650 duálteszt

Amikor egy motorkedvelőnek azt mondod, hogy “V-Strom”, akkor általában egy igazi, vad varacskos disznó képe jön elő nála. Érdekes dolog, hogy ezt a képet mennyire meg tudta változtatni a Suzuki 10 év alatt.

Hála a Suzuki hazai képviseletének újdonsült tesztalanyunk már nem a naked kategóriát képviseli, hanem egy igazi ikonikus kalandmotor (nagy örömömre 🙂 ).

Gondolkodhattam volna egy szabványtesztben úgy, hogy egyszerűen elmondom az élményeimet rajta… Ám basszus! Ez egy eléggé ikonikus motor és van egy ismerős is, aki előző generációs tulajdonosa. Kérésemre volt is olyan jó arc HD, hogy besegített. Ő már nagyobb tapasztalattal rendelkezik a vaddisznóról és érdekes módon hasonló vélemények alakultak ki a motorokról, bár nem mindenben értettünk egyet. A videóból kiderül 😉

Részletesen nézzük is meg a változásokat:

Az idő múlása és a trendek változása bizony a műszerfalakon is meglátszik. Amíg a régi modell előtérbe helyezi a szimmetriát, addig ezzel nem foglalkozik az új. Igazából ízlés kérdése, hogy kinek mi tetszik, de szerintem a régi verzió műszerezettsége nagyon jól öregszik. Ma sem mondható csúnyának, sőt! Inkább szépnek.

A motorokat felcserélve viszont a hatalmas fokozatkijelző hiánya furán tud esni a régi modellen, de megszokható. Mindegyiken bőséges információ jut el a pilótához. A háttér világítás is rendben van, minden általam tesztelt fényviszonyban tökéletesen láthatóak voltak. Ha nagyon választanom kellene, akkor az újat preferálnám, de maximum muszájból mondom ezt. Személy szerint mind a kettő nagyon bejön. Plusz pont még az újnak, hogy jó túramotor jellegében még egy szivargyújtó kimenetet is kapott.

A motor kinézete nagyon megváltozott. 2017-re már az 1000-es arcát megkapta a 650-es verzió is, ami szerintem nagyon jót tett neki. Már itt is látható, hogy egyszemű barátunk mennyivel vékonyabb lett az elődhöz képest. Olaj a tűzre még a kacsacsőr, amivel az elődök előtt tiszteleg és megemeli az adventure faktort egy péklapáttal. Ahol a régi elfogy, ott még az új mutatja bájait a kis csőrével.

A világítás mindkettőnél megfelelő, jól lehet velük látni. Kis huncutság, hogy 2017-ben a bal oldali mutatóujjamnál van a távolsági fényszóró kapcsolója, de egy híres gyermek kérdését kell itt feltennem (DE MIÉRT?). Sokszor azon kaptam magam, hogy már megint felkapcsoltam, mert kesztyűben egyáltalán nem éreztem, hogy éppen ott a gomb, ahol az ujjamat pihentetem.

Ezeken a fotókon is látszik rendesen a méretbeli különbség. Mennyivel vékonyabb lett az újonc. A tükrök viszont nem mentek el semmilyen irányban, pedig egy kis dizájn szerintem nem ártana neki. Nagy dromedár tükrök! Mondjuk mentségükre szóljon, hogy tökéletesen lehet bennük látni. Szinte még azt is, amit nem kell 🙂

Az üléspozíció érdekes módon olyan, mintha visszafejlődött volna. Adenture bike-nál elvárható az, hogy magabiztosan tudj felállni a nyeregből, ezt tökéletesen segíti is a régi. Az idei modellen viszont nem éreztem biztosnak ezt a testtartást (Bár lehet csak én vagyok béna adventure bike-os… Ki tudja?). Plusz az újnak nagy irgum-burgum, mert szépen tolja a hőt a pilótára, amíg a réginél semmit sem lehet érezni. Remélem legalább keresztapa leszek még…

A blokknál már kívülről is látni, hogy ez már tele van elektromos izékkel meg bigyókkal (pl. állítható TC). Szerintem nem kell elmondanom, hogy melyik-melyik. Ahol több a kábel, az az új 😉

Ez a néhány technikai varázslat nagyon más lelkű motort eredményezett, nagyon lágy lett az új. Nem az a rossz és unalmas lágy motor, ennek ellenére is lehet érezni V-s mivoltát, dolgozik és teszi a dolgát még akkor is, ha éppen nincs szétpörgetve. Csak már nem annyira “traktor”, mint az elődje. Nekem nagyon bejött, számomra ez mutatja, hogy nem egy öreg motorról van szó.

Ahogy látható a féken maximum azt lehet észrevenni, hogy az új motoron tiszta. 😀 Viccet félretéve, már a videót is ezzel kezdtem, hogy nagyon meg tudnám szokni, ha ilyen fékrendszerem lenne. Szépen és határozottan lehetett érezni, mindig annyit tudtam adagolni, amennyire nekem szükségem volt. Ezt el tudom mondani az elődmodellről is. Hétköznapi, utcai és túrás használatra szerintem tökéletes.

A futómű viszont sokat változott. A régivel jobban fájt menni (ha éppen nem vesszük számításba a tükörtojásokat). Az idei modellen sokkal magabiztosabbnak éreztem magam a rosszabb útszakaszokon és terepem. Mondjuk a 2008-as variánson meg felegyenesedve már el is tűnik ez az előny, de a futómű sokat fejlődött.

Viszont a fenekénél már annyira nem érzem a bugit, mikor ránézek. Amíg a régi hátulról is sejteti, hogy ő egy nagy túradisznó, addig az újnál már inkább egy naked motor jut az eszembe. Ha már arról beszélünk, hogy ez a variáns ráment jobban az “endurósításra”, akkor miért kellet a kipufogót lejjebb tenni és kicserélni egy postaládára? Mondjuk hangélmény mindkettőnél hasonló, nem kell dobcsere nélkül extrém dolgokra számítani. Szólnak, hogy “helló ez egy V2-es”, de csak szolidan.

Oldalról nézve a dizájn együtt fejlődött a motorral. Nem csak a logo lett katonásabb, hanem oldalt az egybe-idom helyett immáron 2 különálló idom található. Most 1-2 köpködés jöhetne, hogy “ez nem is színre fújt”, “jújj”, meg “minek kellett ez?”. A válasz a terepesebb megoldások miatt kikövetkeztethető. Ha eldőlsz a motorral, akkor “csak” egy “olcsóbb” részidomot kell cserélned, nem egy metálra fújt, full idomot.

Végszóban a Suzukin nagyon lehet látni a technikai fejlődést. Van egy kis botladozás is a dologban, de nem fogok szőrszált hasogatni. Valószínűleg itt azt várjátok, hogy megmondjuk a tutit arról, hogy valóban jobb motor-e a 2017-es V-Strom, mint az elődje, de ilyet tőlem nem fogtok olvasni/hallani/látni, ugyanis az új DL egy MÁS motor lett. Az új trendeknek megfelelő, nagyon segítőkész az újoncokkal szemben. Egy megszelídített állattá vált a vaddisznó.

Végül a Bugi:

2008 2017

“Érzetre könnyebb, pedig nem az így utólag megnézve a táblázatot. Sokat finomítottak az új blokkon, aminek hatására már nincs traktor (nagy bánatomra). Engem zavar, hogy nagy hőt ad le a hátsódra már 20km után is, viszont a futóműve és súlypontja kárpótol ezért. Jó motor, de aki szereti a V2-es pöfögést (mint én), annak nem biztos, hogy elsőre elfoglalja a szívét. Mindenki másét viszont igen.” – HD Biker

Technikai adatok:

2008 2017
Motor 645cc, 4 ütemű, vízhűtéses, DOHC 90 fokos V-Twin 645cc, 4 ütemű, vízhűtéses, DOHC 90 fokos V-Twin
Motorerő 66.62 LE (49 kW) @ 8800 rpm 71 LE (53 kW)
Nyomaték 60 Nm @ 6400 rpm 62 Nm @ 6500 rpm
Furat x Löket 81.0 x 62.6 mm 81.0 x 62.6 mm
Kompresszió 11.5:1 11.2: 1
Váltó Manuális, 6 sebességes Manuális, 6 sebességes
Kuplung Nedves, többtárcsás Nedves, többtárcsás
Első gumi 110/80R R19R 110/80R19 M/C
Hátsó gumi 150/70 R17 R 150/70R17 M/C
Üzemanyagtank kapacitás 22 L 20.0 L
Hossz 2290 mm 2275 mm
Szélesség 840 mm 839 mm
Magasság 1390 mm 1560 mm
Legkisebb magasság 165 mm 170 mm
Ülésmagasság 820 mm 835 mm
Száraz tömeg 194 kg 213 kg
Helmet

Helmet

 - 

"Nem kell porsche, nem kell semmi! Csak húzzuk a gázt, aztán ennyi!"

Ajánlott bejegyzések

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás