A Honda CRF250R vadonatúj, DOHC-vezérlésű, önindítóval felszerelt erőforrást kapott, melynek csúcsteljesítménye 9 %-kal nagyobb az elődmodellhez viszonyítva. Emellett nőtt a maximális fordulatszám is, az alapot pedig a CRF450R tömeg-középpontosított váza, illetve 49 mm-es csúszószár-átmérőjű, acélrugós Showa USD első villája adja.
- 2018 CRF250R
- 2018 CRF250R
- 2018 CRF250R
- 2018 CRF250R
Az MX2-nél aligha létezik nehezebb és kiélezettebb versenysorozat a motorsport világában. Minden egyes kanyarért és tizedmásodpercért kőkemény csata zajlik, a gépeknek pedig elképesztő terhelést kell elviselnie. Nos, itt edződött és vált tökéletes fegyverré a legendás Honda CRF250R. Ez a modell több évtizedes fejlesztés eredménye, nem csoda, hogy amatőrök és profik egyaránt rajonganak érte. A 2018-as átirat hatalmasat lépett előre, hiszen tervezésekor éppúgy az „Absolute Holeshot” filozófia érvényesült, mint a 2017-es CRF450R esetében. Ennek célkitűzése, hogy a pilóta már az első kanyar előtt az élre törhessen, s rajt-cél győzelemmel utasítsa maga mögé riválisait.
Üzemmódkapcsolóval szerelték fel a modellt, és az ergonómiát illetően is csiszoltak rajta a Honda mérnökei, hogy kellőképpen kényelmes és könnyen kezelhető maradjon a hobbipilóták számára. Persze mindez csak másodlagos, mivel a 2018-as CRF250R modell teljesítény paraméterei – a teljesítmény és a kezelhetőség tekintetében – csak egy célt tartottak a szemük előtt egy „nyerő gépet” adni a versenyzők alá, amivel el tudják hódítani az MX2-trófeát.
Az előző, 2017-es nemzedékhez képest a 2018-as CRF250R 5 %-kal vált kedvezőbbé teljesítmény/tömeg aránya. Ha a két modellt egymás mellé állítjuk, akkor az új átirat 3 %-kal gyorsabb az első 10 méteren és 3,6 %-kal múlja felül elődjét az első 30 méteren. Ez azt jelenti, hogy egy fél, majd egy teljes motorhosszal előrébb jár felmenőjénél, ami az MX2-viadalokon bizony a győzelmet jelentheti.
Specifikációk:
ERŐFORRÁS | |
Típus | Egyhengeres, négyütemű, folyadékhűtésű, DOHC-vezérlésű |
Lökettérfogat | 249,4 cm3 |
Furat x löket | 79mm x 50.9mm |
Sűrítési viszony | 13.9 : 1 |
Olajmennyiség | 1250 cm3 |
ÜZEMANYAGBEFECSKENDEZŐ-RENDSZER | |
Porlasztás | Üzemanyag-befecskendezés |
Üzemanyagtartály befogadóképessége | 6.3 liter |
ELEKTRONIKAI RENDSZER | |
Gyújtásrendszer | Tranzisztoros |
Indítás | Önindító |
ERŐÁTVITEL | |
Tengelykapcsoló felépítése | Olajfürdős, többtárcsás |
Váltó felépítése | Előtéttengelyes |
Végáttétel | Lánc |
VÁZ | |
Típus | Alumínium hídváz |
VÁZ ÉS FUTÓMŰ | |
Méretek (h x sz x m) | 2183mm x 827mm x 1274mm |
Tengelytáv | 1,486mm |
Villaszög | 27,5 fok |
Utánfutás | 116mm |
Ülésmagasság | 957mm |
Szabad hasmagasság | 327mm |
Menetkész tömeg | 108kg |
FELFÜGGESZTÉS | |
Elöl | 49 mm-es csúszószár-átmérőjű, tekercsrugós Showa teleszkópok |
Hátul | Showa központi hátsó rugóstag alumínium lengővillával és Pro-Link himbarendszerrel |
KEREKEK | |
Elöl | Alumínium, küllős |
Hátul | Alumínium, küllős |
Abroncs elöl | 80/100-21 Dunlop MX3S |
Abroncs hátul | 100/90-19 Dunlop MX3S |
FÉKRENDSZER | |
Elöl | 260 mm-es, hullámos peremű tárcsa, hidraulikus féknyereg |
Hátul | 240 mm-es, hullámos peremű tárcsa, hidraulikus féknyereg |