verado-lite

Honda 2018 CRF250R

Honda 2018 CRF250R

Honda 2018 CRF250R

A Honda CRF250R vadonatúj, DOHC-vezérlésű, önindítóval felszerelt erőforrást kapott, melynek csúcsteljesítménye 9 %-kal nagyobb az elődmodellhez viszonyítva. Emellett nőtt a maximális fordulatszám is, az alapot pedig a CRF450R tömeg-középpontosított váza, illetve 49 mm-es csúszószár-átmérőjű, acélrugós Showa USD első villája adja.

Az MX2-nél aligha létezik nehezebb és kiélezettebb versenysorozat a motorsport világában. Minden egyes kanyarért és tizedmásodpercért kőkemény csata zajlik, a gépeknek pedig elképesztő terhelést kell elviselnie. Nos, itt edződött és vált tökéletes fegyverré a legendás Honda CRF250R. Ez a modell több évtizedes fejlesztés eredménye, nem csoda, hogy amatőrök és profik egyaránt rajonganak érte. A 2018-as átirat hatalmasat lépett előre, hiszen tervezésekor éppúgy az „Absolute Holeshot” filozófia érvényesült, mint a 2017-es CRF450R esetében. Ennek célkitűzése, hogy a pilóta már az első kanyar előtt az élre törhessen, s rajt-cél győzelemmel utasítsa maga mögé riválisait.

Üzemmódkapcsolóval szerelték fel a modellt, és az ergonómiát illetően is csiszoltak rajta a Honda mérnökei, hogy kellőképpen kényelmes és könnyen kezelhető maradjon a hobbipilóták számára. Persze mindez csak másodlagos, mivel a 2018-as CRF250R modell teljesítény paraméterei – a teljesítmény és a kezelhetőség tekintetében – csak egy célt tartottak a szemük előtt egy „nyerő gépet” adni a versenyzők alá, amivel  el tudják hódítani az MX2-trófeát.

Az előző, 2017-es nemzedékhez képest a 2018-as CRF250R 5 %-kal vált kedvezőbbé teljesítmény/tömeg aránya. Ha a két modellt egymás mellé állítjuk, akkor az új átirat 3 %-kal gyorsabb az első 10 méteren és 3,6 %-kal múlja felül elődjét az első 30 méteren. Ez azt jelenti, hogy egy fél, majd egy teljes motorhosszal előrébb jár felmenőjénél, ami az MX2-viadalokon bizony a győzelmet jelentheti.

Specifikációk:

ERŐFORRÁS
Típus Egyhengeres, négyütemű, folyadékhűtésű, DOHC-vezérlésű
Lökettérfogat 249,4 cm3
Furat x löket 79mm x 50.9mm
Sűrítési viszony 13.9 : 1
Olajmennyiség 1250 cm3
ÜZEMANYAGBEFECSKENDEZŐ-RENDSZER
Porlasztás Üzemanyag-befecskendezés
Üzemanyagtartály befogadóképessége 6.3 liter
ELEKTRONIKAI RENDSZER
Gyújtásrendszer Tranzisztoros
Indítás Önindító
ERŐÁTVITEL
Tengelykapcsoló felépítése Olajfürdős, többtárcsás
Váltó felépítése Előtéttengelyes
Végáttétel Lánc
VÁZ
Típus Alumínium hídváz
VÁZ ÉS FUTÓMŰ
Méretek (h x sz x m) 2183mm x 827mm x 1274mm
Tengelytáv 1,486mm
Villaszög 27,5 fok
Utánfutás 116mm
Ülésmagasság 957mm
Szabad hasmagasság 327mm
Menetkész tömeg 108kg
FELFÜGGESZTÉS
Elöl 49 mm-es csúszószár-átmérőjű, tekercsrugós Showa teleszkópok
Hátul Showa központi hátsó rugóstag alumínium lengővillával és Pro-Link himbarendszerrel
KEREKEK
Elöl Alumínium, küllős
Hátul Alumínium, küllős
Abroncs elöl 80/100-21 Dunlop MX3S
Abroncs hátul 100/90-19 Dunlop MX3S
FÉKRENDSZER
Elöl 260 mm-es, hullámos peremű tárcsa, hidraulikus féknyereg
Hátul 240 mm-es, hullámos peremű tárcsa, hidraulikus féknyereg

 

Kommentek
MotoSunday

MotoSunday

 - 

Ajánlott bejegyzések

Honda X-ADV 2017 teszt

Valamikor tavasszal egy Honda nyílt napon a Kakucs Ringen ültem rá először, ráadásul ugyanerre a példányra. Piszkálta a fantáziámat, hogy milyen lehet egy olyan motortípus, ami eredetileg nem erre van kitalálva, de a mérnökök mégis beleálmodtak valami különlegeset. Aztán augusztusban megkaptam egy hétre. Kommentek

Tovább

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás