verado-lite

Yamaha MT-10 SP | TESZT

Yamaha MT-10 SP | TESZT

Yamaha MT-10 SP | TESZT

A Yamaha legnagyobb Hyper Naked-jét teszteltük és bizony okozott meglepetéseket.

Megszoktuk, hogy az utóbbi években minden motor úgy megy össze, mintha 90 fokon mosnák őket. Évről évre kisebbek és könnyebbek lesznek. A naked motorok az idomtalanságuk miatt még karcsúbbak és ennek megfelelően az ember azt várná az MT-10-től, hogy szintén kicsi. De az MT-10 nagy. Annyira, hogy a 190 centimmel végre én is normálisan néztem ki egy motoron. És nehéz is… De csak amíg tolni kell, amint ráülünk, rögtön könnyeddé válik.

Az SP abban különbözik az alapmodelltől, hogy elektronikusan szabályozott a futómű, színes kijelzőt és egyedi fényezést kapott, illetve átválthatjuk a kijelzőt köridő mérése. A futómű minden paraméterét, a kipörgésgátlót, a gázreakciót, szóval mindent a kormány kezelőszerveivel állíthatjuk, de olyan részletességgel, hogy ember legyen a talpán, aki ezt a menürendszert kívülről megtanulja. Az biztos, hogy ha valaki ért egy motor beállításához, akkor ez egy álom lesz neki.

Az üléspozíció annyira kényelmes volt nekem, hogy el sem akartam hinni, hogy ez a valóság. Nem lesz mindenkinek tökéletes, de nekem az volt. A fékek zseniálisak, pont annyira és ott fogtak, ahol akartam. Nem haraptak hirtelen, de ha az ember meghúzta, fogtak, mint a piros festék.

De gondolom, mindenki arra kíváncsi, hogy mit tud ez a 160 lóerő… Piszok erős… De ahhoz még kevés, hogy térugrást csináljunk vele. Ellenben vad. Mit is értek ez alatt? Hogy ideges egy motor. Lassan nem lehet vele menni. 40-50-es tempónál olyan mintha meg lenne sértődve, hisztizni és csapkodni kezd. Nem lehet egyenletes gázt adni, alacsony fordulaton rángat, ugrál. Egyszerűen kényszerít, hogy haladjunk… És ha egy gyönyörű motor ilyen szépen kéri, úgysem bírjuk ki, hogy nemet mondjunk neki 🙂

Alapfelszereltség a gyorsváltó, sajnos csak felfele, illetve a tempomat. Az összes lámpa LED-es, a blokkot és a vázat az R1-től örökölte, az elektronika életmentő. Megfelelő beállításokkal hiába húzzuk neki, mint az őrült, éppen hogy csak meg-megemelkedik az első kerék és az elektronika rögtön visszateszi az aszfaltra, ahol a helye van. De csak ha akarjuk 😉 Ahogy kikapcsoljuk ezt a sok kütyüt, azonnal zabolázatlan vadállattá válik, az első kerék csak néha lesz lent, a hátsó pedig még véletlenül sem akar egyenes vonalban haladni, vagy annyit pörögni, mint az aszfalt.

És mindezek ellenére találni olyan dolgokat, amik.. hogy is mondjam… számomra nem illenek bele a képbe. Tudom, hogy most sokan hőzöngeni fogtok, de nekem egy 5 milliós motoron igenis fontos az apró részletek finomsága. Pl. a lengőkar hegesztése olyan ocsmány, hogy bármennyire próbálom ignorálni, nem tudom.

Mint minden 1000-es, ez is egy kazán. Úgy fűt, mint egy hőerőmű. Amikor hajnalban, azon kaptam magam, hogy az ülésen keresztül kezdi leégetni aaa… szóval mindent amit nem kell, ki kellett állnom a nyeregből, mert nem bírtam. De ez nem is városi motor. Sem a karakterisztikája, sem a visszapillantó tükrök, sem a mérete nem teszi alkalmassá erre. Ahogy elhagyjuk a városi tumultust (és sebességkorlátozásokat), életre kell és megmutatja, mire is való mindaz a tudás, amit belegyömöszöltek.

A 160 lóerő miatt nem egy kezdőmotor, de maga a viselkedése is tapasztaltabb motorost kíván. Mindent meg lehet vele csinálni, ha kellően értünk hozzá.

És akkor a nyers adatok:

Hengerűrtartalom: 998cc
Hengerszám: 4 henger, soros
Teljesítmény: 160 LE @11500 rpm
Nyomaték: 111 Nm @ 9000 rpm
Váltó: 6 seb.
Tengelytáv: 1400 mmm
Ülésmagasság: 825 mm
Tömeg: 210 kg
Tank: 17 l

Végezetül nézzétek meg, hogy menet közben milyen is volt…

Széles Utat!

Kommentek
newo

newo

 - 

Ajánlott bejegyzések

Privacy Preference Center

Reklámokhoz kapcsolódó sütik

A Google Adsense rendszere sütik segítségével tud számodra releváns reklámokat közvetíteni az oldalon. A Google számos külsős reklámcég szerverét használja. Ezekről részletesen itt tájékozódhatsz:
https://policies.google.com/technologies/ads

NID, TapAd*, CM*, mdata, id, B, Khaos, c, btc, bsc, b30msc, dp, DSID, IDE

Addthis

A like és megosztás gombok kiszolgálásához szükséges sütik.
Kiszolgálója az addthis.com.

uvc, mus, uid, loc, _atuvc, _atuvs

Analítika

Az oldal látogatói elemzéséhez is használunk sütiket. A Google Analytics rendszerét használjuk.

_gat, _ga, _gid

Onesignal

Az oldalon lehetőség van a kis haranggal értesítésekre (push üzenetek) feliratkozni. Ezt a Onesignal.com szolgálja ki. A sütiket azonosításra használja, hogy az üzeneteket megkaphasd.

__cfduid, _ga, intercom*