verado-lite

SmartMoto #3 – Timing Retard Eliminator Suzuki DL650 V-Stromhoz

SmartMoto #3 – Timing Retard Eliminator Suzuki DL650 V-Stromhoz

SmartMoto #3 – Timing Retard Eliminator Suzuki DL650 V-Stromhoz

Nagyon szép neve van. De mi is ez pontosan? Máris igyekszem konyhanyelven leírni (másképp nekem nem is menne), illetve jön a szokásos videó a beszerelésről is.

A Suzuki bizonyos modelljeiben egy gyújtáskésleltetést csinál annak érdekében, hogy az első 4 fokozatban az alsó tartományban ne a teljes nyomatékot adja le, ezáltal növelje az alacsonyabb sebességnél a menetstabilitást. Ez az elektronika kikerüli ezt a limitációt, így elméletileg a teljes nyomaték birtokába kerülünk.

Ez a készülék annyira már nem íziinstall, mint társai, itt a gyári csatlakozókból már ki kell szedni kábeleket és a készlethez kapott csatlakozókba kell bedugni (nyugi, nem kell se vágni, se forrasztani, ezek oldható kötések). Az nem egészen világos előttem, hogy miért nem lehetett a gyári csatlakozókkal megegyezőt rátenni a kütyüre, biztos nyomós oka volt ennek a döntésnek a gyárban. Tehát az oldalidomok leszedése után csatik le, újak fel, kütyü bedug, idom vissza. Nagyjából ez a recept.

És hogy érzek-e valamit? Picivel talán jobban ugrik a motor (így pár nap tesztelés után, a videó végén még nem ezt gondoltam), de simán lehet, hogy csak azt akarom hinni és az agyam meg elhiszi. van egyébként ismerős, aki már sokadik tank benzint tolja bele a kütyü után, és tapasztalt motorosként jobb menetteljesítményről és fél literrel kevesebb fogyasztásról számolt be (ezt azért nyilván kezeljük némi kétkedéssel). Ha tapasztalok ilyen változást, frissíteni fogom a cikket.

A végén pedig akkor jöjjön a videó:

Ha szeretnél te is ilyen kütyüket, ide kattintva tudod beszerezni őket szinte minden motortípushoz.

Kommentek
HD Biker Budapest

HD Biker Budapest

 - 

Motorja: Suzuki DL650 V-Strom (2008) | Kamerája: SJCAM SJ6 Legend

Ajánlott bejegyzések

Suzuki DL1000XT teszt

A Suzuki legendás V-Stromja ma már számos változatban érhető el. Ebből a nagyobbik terepesebb verzió járt az MS háza táján. Kommentek

Tovább
Öltönyben ne sportolj! – Suzuki AN 400 Burgman teszt – 2018

Sok motorossal ellentétben engem kellemes érzelmek kötnek a CVT-s rakétákhoz, mert első motorom is robogó volt. Szerencsére volt már tapasztalatom az olasz ipar rendszámos testvéreivel is, de japán eddig még kimaradt a szórásból. Többek között ezért is nagyon lelkesen vetettem neki magam a NAGYROBOGÓNAK, aki idénre teljesen átöltözött. Kommentek

Tovább