verado-lite

Benelli TRK 502 (2017) – Teszt

Benelli TRK 502 (2017) – Teszt

Benelli TRK 502 (2017) – Teszt

Végre megtaláltam azt a motort, amin nem nézek ki úgy, mint “majom a köszörűkövön” a 194 centis magasságommal? Formája és méretei nagyon jók ennek az új Benellinek, de megtartanám örökbe? A tesztből kiderül.

Egy kétnapos gyors teszten esett át a monstrum, de megpróbáltam a legapróbb részletekig átnézni a motort. Szentendréről hazafele a Pilisen át vezetett az út, rögtön kapott hideget meleget. A csaknem 100km alatt rögtön rájöttem pár dologra. Az ülése valami cseszett puha, megkockáztatom, hogy már túl puha is, lehetne egy picit férfiasan kemény. Jó néha panaszkodni, hogy fáj az ember segge egy kimerítő motorozás után. Úgy bele lehet süppedni, olyan érzésed van, mintha egy fotelben ülnél. A váltókar és a hátsó fék a lábtartókhoz képest valamennyivel magasabban helyezkednek el, nekem ez teljesen kényelmetlen volt hosszútávon, többször kellett megpihennem emiatt.

Hatalmas a motor, nem úgy néz ki, mint egy 500-as.

Délután rögtön elvittem az egyik kedvenc utamra, egy erdőbe. Teljesen jól vizsgázott. Az úthibákon szépen átsiklik, alig lehet érezni őket. Ha már túranenduro, akkor mondom kipróbálom valamilyen offroad környezetben is. Probléma nélkül megmászta a kiszemelt dombocskát (most nevezzük hegynek, hogy menőbb legyen), szabadságérzetet ad a motor. Eltervezel valamit és megcsinálod vele. Már értem, hogy miért szeretik oly sokan ezt a fajta motorozást.

Szépen elrejtették a csúnyácska dobot a motor alatt, egyébként egész fasza hangja van. 

Másnap elvittem fotózni a szörnyeteget, és azt vettem észre, hogy nem nézik meg. Ízlések és pofonok, nekem nagyon is bejött. Messziről, fél szemmel, bandzsítva nagyon is jól néz ki – dehogy is, viccelek. Marha szép a motor, annyi idomot helyeztek el rajta, hogy akár ezresnek is nézheti bárki. Ha közel mész hozzá persze itt-ott találhatsz némi szépséghibát. De melyik motornál nem?

Van fokozatkijelzőnk! 

Tök jól cseng a neve. Benelli. Tök jó olaszos, csak Kínában rakják össze. Nyugodtan utánanézhettek a cégtörténetnek, de röviden összefoglalom. Több, mint százéves múltra tekint vissza a cég, azonban jó pár éve a Keeway tulajdonába került. Az olaszok végzik a tervezési folyamatot, és a kis kínai emberkék keze munkája az összeszerelés.

Pszzt, jössz egy körre? 

Egy hatalmas baj van a motorral, ami eddig az összes teszt során előjött. Nagyjából 90-es tempótól elkezd elég idegesítően rezonálni. Kirázza belőled még az életet is. A magyar képviselet már jelezte ezt a gyár felé, reméljük minél hamarabb találnak rá megoldást.

Csőrike.

Összességében szerintem teljesen jó kis motor lett a TRK, egyetlen nagy baja a rezonancia, amit orvosolni kell. Készítettem róla videót is, ne felejtsétek el megnézni!

Videóteszt:

Köszönjük a lehetőséget a Benelli Magyarországnak!

 

Kommentek
Hollywood Honda

Hollywood Honda

 - 

#hhwolfpack

Ajánlott bejegyzések

Honda X-ADV 2017 teszt

Valamikor tavasszal egy Honda nyílt napon a Kakucs Ringen ültem rá először, ráadásul ugyanerre a példányra. Piszkálta a fantáziámat, hogy milyen lehet egy olyan motortípus, ami eredetileg nem erre van kitalálva, de a mérnökök mégis beleálmodtak valami különlegeset. Aztán augusztusban megkaptam egy hétre. Kommentek

Tovább

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás