verado-lite

Kawasaki Versys 1000 2017 | teszt

Kawasaki Versys 1000 2017 | teszt

Kawasaki Versys 1000 2017 | teszt

Valahogy sohasem érdekeltek a túraendúrók. Nem az én világom. Mondtam egészen addig, amíg ki nem próbáltam a Kawasaki legújabb ezresét. Lehet, hogy megtértem???

Aki ismer engem, tudja, hogy inkább a sportosabb irányvonalat képviselem. Természetesen szoktam hosszabb távokat menni, egy seggel végig tudok ülni két-háromszáz km-t, de ezt is inkább a dinamizmus és hát be kell valljam, néha őrültködés jellemzi. Ha lehet minden kanyarban próbálok lapon fordulni és bizony a kigyorsításokat sem gumikímélő üzemmódban hajtom végre.

Az én szememben egy túraendúró a nyugodt, hosszú utak tökéletes partnere. Tehát amíg az aszfalton maradunk, unalmas. Kicsit lomhának és ügyetlennek tartottam mindet. Ezekkel az előítéletekkel pattantam a Versys nyergébe és… tátva maradt a szám. Olyan erővel vágott pofán az ezres soros blokk dinamizmusa és a futómű hihetetlen kezessége, hogy pillanatok alatt eltűnt az a közel 250kg, ami a papírok szerint a súlya ennek a dögnek.

Mert ez egy dög. És csakis pozitív értelemben. A mérete tekintélyt parancsoló, a magam 190 centijével éppen hogy le tudok talpalni, de inkább csak lábujjhegyen pipiskedtem, mert úgy kényelmesebb volt. Sorry kis emberek, ez nem a ti motorotok lesz.

A formája gyönyörűen agresszív, minden kis apróság igényes. Percekig tudtam állni előtte és csak bámulni. Bármerre mentem utánafordultak. Kilóg a tömegből a méretével és a formáival.

De a legnagyobb meglepetést a kezelhetősége okozta. Arra számítottam, hogy küzdenem kell vele minden kanyarban és két lábbal ugrálnom rajta, hogy hajlandó legyen bedőlni. Ezzel szemben az első kanyarban majdnem lábtartóig feküdt a “kicsike”. Olyan könnyen váltja az íveket, mint egy kanyarvadász naked. És most nem viccelek. Egy kevésbé tempós szerpentinen rávertem a VFR-emre vele és ekkor borultam térdre a Kawasaki mérnökei előtt.

Mivel ez egy túraendúró, a futómű is sokkal lágyabb, mint egy sportosra hangolt… bármi más. 🙂 Ezért ez az örömködés a kanyarokban max. 140-ig  90-ig 😉 tart, onnan olyan imbolygást kapunk, mint egy hajón. De nem is erre van kitalálva. Budapest úthálózata nyugati szemmel egy tereprally gyorsasági szakaszának felel meg, de a Versys úgy kidolgozta az úthibákat, mintha végre megtanultunk volna utat építeni.

A váltója mint egy Doxa. Szinte gondolatra vált, mint egy mikrokapcsoló, olyan pontos. A kuplung könnyű, jól érezhető fogásponttal. A fékek nagyon jól érezhetőek, erősek. Igazából ezekről nem is mondok többet, mert minden úgy jó ahogy van.

A blokk 120LE és 102Nm leadására képes papíron, gondolom ezzel el is mondtam, hogy megy mint a disznó. A hangja nagyon tetszett, veszi a lapot ahogy kell. Az üléspozíció túrás, az ülés kényelmes, ezzel tényleg ki lehet menni a világból. Ha valaki megkérdezné, hogy az összes motor közül, amivel eddig mentem, mivel indulnék egy 2000 km-es útra, jelenleg az 1000-es Versys a befutó.

Többiek véleménye:

“Kicsi vagyok hozzá. 174-176 cm magassággal nagyon féloldalasan kell rá felülni. Ezt leszámítva ez egy jó kis (nagy) motor. Ezzel simán elmennék egy Svéd túrára. Már ha rendesen leérne a lábam róla :)” – HD Biker

“Meglepően jól kezelhető, ugyanakkor pörgetni kell, hogy érezzem az erejét. Futómű itthoni utakra pont jó. Nekem leér a lábam, irány Svédország!” –  NrbMoto

Adatok:

Hengerűrtartalom: 1043cc
Hengerszám: 4 henger, soros
Teljesítmény: 120 LE @9000 rpm
Nyomaték: 102 Nm @ 7500 rpm
Váltó: 6 seb.
Tengelytáv: 1520 mm
Ülésmagasság: 840 mm
Tömeg: 250 kg
Tank: 21 l

Ja… és itt egy videó azoknak, akik nem tudnak olvasni 😛

Kommentek
newo

newo

 - 

Ajánlott bejegyzések

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás