Ha azt hiszed, hogy a 650 csak egy kisebb testvére az 1000-nek, akkor nagyot tévedsz. Komolyan, ha mondjuk a nagyobbra azt írnák: pütymürütty 1000, akkor fel sem tűnne, hogy ez egy családból való. De mielőtt félreérted, ez nagyon nem baj!
Valami olyat képzelj el, mint a Hondánál a Varadero. Szóval hogy van a nagy, ugyanakkor csináltak egy 125-öst is. A kettő csak nevében ugyanaz, ráülve már ég és föld. Viszont mindkettő hatalmas egyéniség. No valami ilyet csinált most a Kawasaki is, csak a kisebb is kapott egy nagyobb köbcentivel ellátott erőforrást.
Ha nem láttad még a Z650 tesztet, akkor lesd meg most, ugyanis ez a motor ugyanazt a blokkot kapta. Variáltak egyet az áttételen, a vázat kicserélték egy kalandosabbra, és voálá, megszületett a Versys 650. No de ezeken a picinek tűnő változtatásokon a mérnökök szépen elszöszmötöltek, kihozták belőle a maxot.

Kawasaki Versys 650, a karcsú kalandmotor.
Mit várok el egy kalandmotortól?
- bírja ki, ha lemegyünk az aszfaltról – kibírta
- ne akarjak könyörögni a leszállásért, ha lemegyek az aszfaltról – nem könyörögtem
- ha feldobozolom, akkor ne haljon bele – nem volt plusz dobozunk, de tettem rá utast nehezéknek, nem volt para
- ne visítsak 300km után, hogy fáj a se… a popsikám – nem visítottam
- legyen elég nagy a tankja – 21 lityi belemegy
- mielőtt nekimegyek a hegynek, ne kelljen 3 órán át programozni – nincs benne semmi felesleges elektronika
- ha az aszfalton elgurul a gyógyszerem, le tudjam dönteni – dől ez mint a Pisai ferde torony
- nézzen már ki valahogy – ez nem otromba küklopsz, mint mostanság minden kacsacsőrű emlős
- érjen le a lábam róla – az 1000-es baromi nagy, de ezt nyugodtan viheted 173cm magassággal is.

Alien itt van, fülig ér a szája…
Nagy vonalakban ezek voltak az első elvárásaim, mikor kigurultam vele az Ivanics telephelyéről. Aztán gurultam tovább, majd megcsörrent a telefonom (“hol a pékben vagy már drágám?”), és rájöttem, beletekertem némi kilométert. Szóval nem lehet vele unatkozni.
Jól használható városban is. Bőven el lehet férni vele sorok között, így nem feltétlen jelent kompromisszumot a motor kialakítása.
A tükör itt ugyanúgy rezeg, mint a Z650-en, sorkettes mosoda (ezen a ponton nem ártana egy fejlesztés). Ugyanakkor a látótér tök jól el lett találva, a design-tükör szinte mm-re pontosan az 1000-é, és tök jól használható (ha épp nem mosott).

A design tükör szép, látótér rendben van, csak mosott a képe sajnos.
És ami nem egy hátrány: nem ronda! Drága mérnökök, designerek, hagyjátok már a kacsacsőrt a kacsán, könyörgöm! Nézzétek meg ezt és másoljátok! Úgy is másol mindenki, akkor legalább szépet koppintsatok! Ez szép!
Buksz a száraz adatokra?
Löktérfogat | 649 ccm |
Erőforrás | sorkettes, négyütemű |
Teljesítmény | 50.4 kW 8500-as fordulaton |
Nyomaték | 64 Nm 7000-es fordulaton |
Váltó | 6 fokozatú |
Üzemanyagrendszer | befecskendezős |
Löktérfogat | 649 ccm |
Elsőfék | 300mm duplatárcsás |
Hátsófék | 250mm egytárcsás |
Menetkész súly | 217 kg |
Ülésmagasság | 840mm |
GALÉRIA, LAPOZGASS JOBBRA-BALRA:
- Terepre emelkedve.
- Denevér a hátsóján.
- Nincs plusz computer.
- A fordulatszámmérő analóg design.
- Két 300mm-es tárcsa, hogy meg tudj állni.
- 21 liter benzin belefér.
Aztán megy-e a bugi benne?
De megy ám! A V2-höz szokott hátsómnak az alsó tartomány nem hozott első körben nagy izgalmat, viszont ez bizonyos terepviszonyoknál nagyon is jól jött. Nagyon kis finoman adagolható, kiállva a nyeregből sem fog kiesni alólad, egyenletesen lehet vele haladni a rázós utakon is. A frász se gondolta volna, hogy a Z650 motorja erre is jó. Simán ajánlom kezdő adventure lovasoknak is. Számozzuk hát be:
Ha évek múlva megunom a V2 rotyogását, veszek egy ilyet (is).
Többiek véleménye:
“Hihetetlenül kényelmes. A futóműve nagyon puha, mintha kimondottan a magyar utakra tervezték volna. Nem túl erős, de nem is ez volt a cél. Városban motorozáshoz, kisebb túrákhoz tökéletes, abszolút nem fárad el rajta az ember. No meg elég dögösen is néz ki ;)” – newo
És akkor 3, 2, 1: