verado-lite

Kawasaki Versys 650 (2017) – teszt

Kawasaki Versys 650 (2017) – teszt

Kawasaki Versys 650 (2017) – teszt

Ha azt hiszed, hogy a 650 csak egy kisebb testvére az 1000-nek, akkor nagyot tévedsz. Komolyan, ha mondjuk a nagyobbra azt írnák: pütymürütty 1000, akkor fel sem tűnne, hogy ez egy családból való. De mielőtt félreérted, ez nagyon nem baj!

REKLÁMvízlepergető réteg bevonat motoros bukósisakhoz plexihez

Valami olyat képzelj el, mint a Hondánál a Varadero. Szóval hogy van a nagy, ugyanakkor csináltak egy 125-öst is. A kettő csak nevében ugyanaz, ráülve már ég és föld. Viszont mindkettő hatalmas egyéniség. No valami ilyet csinált most a Kawasaki is, csak a kisebb is kapott egy nagyobb köbcentivel ellátott erőforrást.

Ha nem láttad még a Z650 tesztet, akkor lesd meg most, ugyanis ez a motor ugyanazt a blokkot kapta. Variáltak egyet az áttételen, a vázat kicserélték egy kalandosabbra, és voálá, megszületett a Versys 650. No de ezeken a picinek tűnő változtatásokon a mérnökök szépen elszöszmötöltek, kihozták belőle a maxot.

Kawasaki Versys 650 tükör

Kawasaki Versys 650, a karcsú kalandmotor.

Mit várok el egy kalandmotortól?

  • bírja ki, ha lemegyünk az aszfaltról – kibírta
  • ne akarjak könyörögni a leszállásért, ha lemegyek az aszfaltról – nem könyörögtem
  • ha feldobozolom, akkor ne haljon bele – nem volt plusz dobozunk, de tettem rá utast nehezéknek, nem volt para
  • ne visítsak 300km után, hogy fáj a se… a popsikám – nem visítottam
  • legyen elég nagy a tankja – 21 lityi belemegy
  • mielőtt nekimegyek a hegynek, ne kelljen 3 órán át programozni – nincs benne semmi felesleges elektronika
  • ha az aszfalton elgurul a gyógyszerem, le tudjam dönteni – dől ez mint a Pisai ferde torony
  • nézzen már ki valahogy – ez nem otromba küklopsz, mint mostanság minden kacsacsőrű emlős
  • érjen le a lábam róla – az 1000-es baromi nagy, de ezt nyugodtan viheted 173cm magassággal is.
Kawasaki Versys 650 fejidom

Alien itt van, fülig ér a szája…

Nagy vonalakban ezek voltak az első elvárásaim, mikor kigurultam vele az Ivanics telephelyéről. Aztán gurultam tovább, majd megcsörrent a telefonom (“hol a pékben vagy már drágám?”), és rájöttem, beletekertem némi kilométert. Szóval nem lehet vele unatkozni.

Jól használható városban is. Bőven el lehet férni vele sorok között, így nem feltétlen jelent kompromisszumot a motor kialakítása.

A tükör itt ugyanúgy rezeg, mint a Z650-en, sorkettes mosoda (ezen a ponton nem ártana egy fejlesztés). Ugyanakkor a látótér tök jól el lett találva, a design-tükör szinte mm-re pontosan az 1000-é, és tök jól használható (ha épp nem mosott).

Kawasaki Versys 650 tükör

A design tükör szép, látótér rendben van, csak mosott a képe sajnos.

És ami nem egy hátrány: nem ronda! Drága mérnökök, designerek, hagyjátok már a kacsacsőrt a kacsán, könyörgöm! Nézzétek meg ezt és másoljátok! Úgy is másol mindenki, akkor legalább szépet koppintsatok! Ez szép!

Buksz a száraz adatokra?

Löktérfogat 649 ccm
Erőforrás sorkettes, négyütemű
Teljesítmény 50.4 kW 8500-as fordulaton
Nyomaték 64 Nm 7000-es fordulaton
Váltó 6 fokozatú
Üzemanyagrendszer befecskendezős
Löktérfogat 649 ccm
Elsőfék 300mm duplatárcsás
Hátsófék 250mm egytárcsás
Menetkész súly 217 kg
Ülésmagasság 840mm

 

GALÉRIA, LAPOZGASS JOBBRA-BALRA:

Aztán megy-e a bugi benne?

De megy ám! A V2-höz szokott hátsómnak az alsó tartomány nem hozott első körben nagy izgalmat, viszont ez bizonyos terepviszonyoknál nagyon is jól jött. Nagyon kis finoman adagolható, kiállva a nyeregből sem fog kiesni alólad, egyenletesen lehet vele haladni a rázós utakon is. A frász se gondolta volna, hogy a Z650 motorja erre is jó. Simán ajánlom kezdő adventure lovasoknak is. Számozzuk hát be:

Ha évek múlva megunom a V2 rotyogását, veszek egy ilyet (is).

Többiek véleménye:

“Hihetetlenül kényelmes. A futóműve nagyon puha, mintha kimondottan a magyar utakra tervezték volna. Nem túl erős, de nem is ez volt a cél. Városban motorozáshoz, kisebb túrákhoz tökéletes, abszolút nem fárad el rajta az ember. No meg elég dögösen is néz ki ;)” – newo

És akkor 3, 2, 1:

Kommentek

HD Biker Budapest

 - 

Motorja: Suzuki DL650 V-Strom (2008) | Kamerája: SJCAM SJ6 Legend

Ajánlott bejegyzések

Honda CBR 650R Teszt

2019-re újra visszatérni látszik a liter alatti sportkategória. A Honda Magyarországi képviseletének köszönhetően kaptam is pár napra egy Honda CBR650R-t. Hogy ez milyen is lett? A videóból kiderül! Kommentek

Tovább