verado-lite

Suzuki GSX-S 1000 | teszt

Suzuki GSX-S 1000 | teszt

Suzuki GSX-S 1000 | teszt

Én még ennyire nem nyaltam be senkinek, mint most a Suzukinak, de higgyétek el, minden szavam őszinte.

Aki olvasta a 750-es GSX-S tesztemet, az tudhatja, hogy a világ egyik legszebb naked motorjának tituláltam, az utolsó csavarig tökéletesen volt összerakva, mégsem tetszett. Ezért felajánlották az 1000-es változatot, hátha az meg tud győzni.

Kedves Suzuki, jelentem sikerrel jártál, mert én még ennyire nem szerelmesedtem bele semmibe, mint ebbe. No és itt kezdődtek a problémák… Hogy csináljak egy rendes videót, vagy cikket, ha rózsaszín köd telepszik rám? Rengeteget törtem az agyam, hogy mit is csináljak, mert csak a tökéletességet láttam ebben a motorban.

Aztán rájöttem a következőkre:

A: Nem vagyok újságíró, eleve azt írhatok amit csak akarok.

B: A videóban a saját, őszinte érzéseimet mondomhatom el.

Tehát aki egy tökéletesen komponált reklámfilmet akar látni erről a motorról, vagy a száraz technikai részletek érdeklik, az menjen fel a Suzuki oldalára és ott megtalál mindent. Én azt tudom elmondani amit nekem nyújtott, illetve azt az érzést amit belőlem váltott ki.

A motor látványa és a vezetési érzet teljes összhangban van. Ránézel, elképzeled, hogy milyen lehet vele menni és pont olyan lesz. Vagy jobb 😉 Agresszív, mégis lágy. Brutálisan erős, mégis kezelhető.

Ráülve egy nagyon kényelmes, kicsit agresszív testhelyzetben találjuk magunkat. De miután beindítjuk az a  hang és remegés amit kiad magából, egy örökös vigyort feszít az arcunkra. Rögtön érezni, hogy bizony ez jó móka lesz.

 

A kuplung vaj-puha, a váltó precíz és annyira könnyű vele elindulni, hogy egy csecsemőnek is sikerülne, ha előtte 3 szóban elmagyaráznánk. Nagyon finoman lehet adagolni a gázt, nem érezni, hogy instant meg akarna ölni és amíg 5000 alatt tartjuk a fordulatot, annyira kezesbárány, hogy egy pillanatra meg is ijedtem, ez is uncsi lesz.

No de 5000 felett… Ott átbillen valami kapcsoló és egy olyan élményt vág a pofánkba, hogy az leírhatatlan. A gázkar legfinomabb mozdítására jön a hátbarúgás, a kipufogóból egy vadállat hangja kezd üvölteni, egyszerűen minden megváltozik.

A futómű lassú és gyors tempóban is zseniálisan teljesít. Hihetetlenül kezes és minden szituációban tökéletesen végzi a dolgát. A fékek gyönyörűen adagolhatóak, kellően erősek és sosem éreztem, hogy nem tudom kontrollálni a motor mozgását. A TC szinte észrevétlenül végzi a dolgát, szabadon eldönthetjük, hogy driftelve-keréken, vagy nyugiban, akár takony-csúszós úton akarunk közlekedni, mindenben a legjobbat nyújtja.

Egyszerűen tökéletesnek éreztem mindent ezzel a motorral kapcsolatban és igen tudom, hogy nem fog mindenkinek megfelelni, de Én annyira élveztem minden percet a nyergében, hogy bármikor vennék egyet. Nem mondtam még semmilyen motorra, hogy jobban tetszik, mint a saját kis sárkányom, de erre gondolkodás nélkül elcserélném. Hogy miért? Mert megvett kilóra. Mindene annyira az Én ízlésemnek megfelelő, hogy csak az fogja megérteni, aki végighallgatta az ömlengésemet a pár napnyi teszt során. Szerelmes lettem. Ennyi…

Többiek véleménye:

“Jelenleg ár-érték arányban a legjobb 1000-es naked. Őszinte, durva, teljesítményben tudja azt, amit drágább társai.” – NrbMoto

“Nem egy lusta dög. A váltókar útja nekem kicsit hosszú. Ha nem pörgeted a halálba, akkor mindig az az érzésed, hogy 3-asban mész. Tud lassan menni, de mégis gyorsan érzi jól magát. Már csak az utakat kéne rendbe rakni itthon, hogy ki is lehessen motorozni őkelmét.” – HD Biker

És aki erre gerjed, annak itt vannak az adatok:

Hengerűrtartalom: 999cc
Hengerszám: 4 henger, soros
Teljesítmény: 150 LE @10.000 rpm
Nyomaték: 108 Nm @ 9500 rpm
Váltó: 6 seb.
Tengelytáv: 1460 mm
Ülésmagasság: 810 mm
Tömeg: 210 kg
Tank: 17 l

És hát az ömlengésem sem maradhat el videó formájában, úgyhogy tessék:

Kommentek
newo

newo

 - 

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás