verado-lite

BMW G310 R – Kis német méregzsák

BMW G310 R – Kis német méregzsák

BMW G310 R – Kis német méregzsák

A2-es kategória? 25Kw? 310 köbcenti? Jajj már, adjatok valami erősebbet…Vagy MÉGSEM??!

Aki nagyobb motorokhoz szokott, elsőre azt hiheti, hogy ez egy gyenge és unalmas gép, abszolút kezdőknek. Jómagam is ezekkel az előítéletekkel ültem fel erre a motorra, mondván, hogy ezt is ki kell próbálni valakinek. Külsőre már képek alapján is nagyon tetszett és ezt az érzést a garázskapu felnyílása utáni pillanatok meg is erősítették.

Ez az a bizonyos garázskapu ami már önmagában is felvidítja az embert és kíváncsivá teszi mi is lapulhat mögötte.

Kapu fel, gyors adminisztráció, kulcs a kézbe, start… Majd egy kis halk fűnyíró motor szerű hang csapja meg a fülem.  “Hát hangja az nem sok van…” gondoltam, de lássuk mit mond menet közben. Óvatos bemelegítés után kicsit jobban meghúzva a bajszát egy szép mély dörmögő hangot sikerül előcsalni belőle, amin egy sport dob óriási élményfaktort jelentene pluszba, de a gyárival is szép hangja van menet közben.

Hosszú az út hazáig, aminek több mint a fele autópálya. Ezt a kis BMW-t nem oda tervezték, ez nyilvánvaló… Ám itt is megállta a helyét és kiderült, hogy nem is olyan kevés az a 25 Kw. Szépen lehetett vele tartani a 120-130 as autópálya tempót is, persze ennek megvolt a hátránya is a 6.5 literes fogyasztás amivel mindösszesen 165 km-re volt elég az üzemanyag és már csupán csak alig 1 liter lötyögött a tank alján, mire találtam egy benzinkutat.

Mit mond a BMW-s a kúton? “B*sszad tele 3500-ból tesó!” Na ezt annyiból bőven! Ugyanis 11 Literes a tankja…

Eddig nem igazán voltam megelégedve vele, mert a hatótávja igen kicsi ami nekem, aki szeret hosszabb túrákra menni, abszolút nem előnyös. DE! Autópálya vége, most kezdődik a BUGI! Kicsit lassabb tempóra ráállva némi kanyargással megfűszerezve a BMW azt mondta nekem, ” Ó, igen ezt már én is szeretem, had szóljon!”  Itt már én is kezdtem élvezni a motorozást. Ezt a motort az is elvezeti, aki most szállt le a lábbal hajtós műanyag háromkerekű motorról! Hihetetlen mennyire kezes kis dög. Pont ez adta meg számomra a varázsát, persze egy jó kis szerpentinen, ahol sűrű ívváltásokkal lehet szelni a kanyarokat, erre a legalkalmasabb. Megtanulni élvezetesen kanyarogni kezdők számára. Sajnos egy hosszabb ívű, tempósabb kanyarnál pont elfogy az ereje egy jó kigyorsításhoz, de ennek ellenére óriási élmény volt egy ilyen kis motorral is a kanyarvadászat! Nyilván a tapasztaltabb motorosoknak nem ajánlanám, mert nem is nekik szánták. Ez egy tökéletes kezdőmotor, nulla rutinnal rendelkezőknek is!

 

 

Mivel kicsi és könnyű, ezért ideális választás a mindennapi városi közlekedésre is. A sorok között úgy slisszan előre, mint egy angolna. Mindenhol elfér. Mivel könnyű, akárhol könnyedén meg lehet fordítani egy helyben is. Ez előnyös volt, amikor minden nap a garázsból hátrafelé kitolatás helyett csak megfogtam a kapaszkodót és egyetlen mozdulattal magam felé rántva már meg is fordult a motor. Ellenben a sajátommal, ami több mint 250 kg. Felüdülés volt ezt emelgetni.

 

A tankja nagyon pici, nem igazán való hosszabb utakra. Az ereje egy régebb óta motozó ember számára már túl kevés. Az összeszerelés minősége hagy kívánnivalót maga után pár helyen… ( lábtartó, hátsó műanyag elem) Amit a videóban be is mutatok, hogy miért, ezért ezt nem is részletezném, a cikk után nézzétek meg a videót! Ennyi ami számomra negatívum volt ezzel a motorral kapcsolatban…Jobbára inkább egy kellemes csalódás volt számomra a kis BMW.

 

 

MadBandit véleménye:

Figyelemfelkeltő motort dobtak össze a Bajor mérnökök. Kiváló kezelhetősége miatt és alacsony ülésmagasságának köszönhetően, kezdőknek és alacsony termetű motorosoknak tökéletes választás lehet. Nem esik kétségbe, ha egy picit tempósabban akarunk vele közlekedni, de igazán városi közlekedésre a legalkalmasabb. Összességében engem meggyőzött.

Éééééés igen! Megvan neki a 8! 😉 NEKEM 8!

Több infóért nézzétek meg a tesztvideót!

Kommentek
R2V2

R2V2

 - 

A legBULLDOGABB motoros....:)

Ajánlott bejegyzések

Kawasaki Versys 650 (2017) – teszt

Ha azt hiszed, hogy a 650 csak egy kisebb testvére az 1000-nek, akkor nagyot tévedsz. Komolyan, ha mondjuk a nagyobbra azt írnák: pütymürütty 1000, akkor fel sem tűnne, hogy ez egy családból való. De mielőtt félreérted, ez nagyon nem baj! Kommentek

Tovább
Kawasaki Versys 1000 2017 | teszt

Valahogy sohasem érdekeltek a túraendúrók. Nem az én világom. Mondtam egészen addig, amíg ki nem próbáltam a Kawasaki legújabb ezresét. Lehet, hogy megtértem??? Kommentek

Tovább

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás