verado-lite

Sisak a földön, főnix a tankon, és hogyan tüntess el egy motorost három nap alatt

Sisak a földön, főnix a tankon, és hogyan tüntess el egy motorost három nap alatt

Sisak a földön, főnix a tankon, és hogyan tüntess el egy motorost három nap alatt

A jó motoros nem a szerencsére bízza az életét, hanem a tudásához és tapasztalatához mérten vállal kockázatot. Mégis előfordulnak olyan helyzetek, ami után bizony bevallja magának az ember, hogy nem az ügyességén, hanem a szerencsén vagy a gondviselés kegyelmén múlott, hogy nem történt komoly baj. De vajon egy-egy kabalával, vagy rituáléval, esetleg jó kívánsággal szélesebbé tudjuk varázsolni az utakat?

Talán mindenki hallotta már, hogy a sisakot nem szabad a földre tenni, mert megszokja annak közelségét. Extrém esetben szerelembe esik az aszfalttal, és ez a vágy annyira felerősödhet benne, hogy nem törődve azzal, hogy a fejünkön van, megpróbál ismét összecsókolózni vele.
Igaz, hogy onnan lejjebb viszont már nem fog esni, de még ha nem is vagyunk babonásak, akkor is érdemes inkább stabilan az ülésre, vagy bármilyen más helyre helyezni, így elkerülhetjük azt is, hogy belemásszon valami ganajtúró-bogár, vagy pók, vagy sündisznó, ráadásul koszos sem lesz.

Sokan nem indulnak el anélkül, hogy meg ne simogatnák a vasat, vagy ne mondanának neki pár kedves szót. Ez a visszatérő rituálé inkább a kötődést erősíti, de egyben nyugalmat is adhat, a nyugodt sofőr pedig kevesebbet hibázik.

Helmet próbál inkább realista maradni.
„Kifejezett babonám nincs, de van egy arany nyakláncom, amit apától kaptam és azt mindig hordom, motorozáshoz is. Amikor elgurul a gyógyszer, majd nagy vigyorral és nevetve megállok, akkor kettesben általában megsimogatva szoktam dicsérni a vasam, hogy jól viselkedett és nem ölt meg.
Nem tudják sokan rólam, de ilyet szoktam ám csinálni 😀”

Ecsegi Szandra viszont nem bízza a véletlenre:
„Egy főnix madarat hordok magamnál mindig, ami megvédhet a bajban. Legutóbb kb. 5 hónapja kb. 80-al elkaptak oldalról. Én személy szerint megúsztam „csak” egy lábujjtöréssel. Zümi oldalidomjai meglehetősen megsérültek, ráadásul friss fényezés után.

Ám pont azt a részét kapta el az autó, ami a legerősebb pontja a motoromnak. Egyrészt ez hatalmas szerencse volt, másrészt nagy döntés is, mert mikor láttam a szemem sarkából, hogy így is úgy is elütnek, dönthettem, hogy ráhúzok, és elkapja a hátulját, ami bizony sokkal rosszabb lett volna, vagy maradok a helyzetemben annyival, és talán pont azt a részt kapja el. Nagyon nehéz tizedmásodpercek alatt végigondolni ezeket a dolgokat, és dönteni, lehetőséghez képest jól döntöttem akkor, és persze kellett szerencse is.

Nagyon jól megúsztuk ezt a helyzetet. Sajnos utána is volt még balesetem, bár nem motoros. Ott is hatalmas szerencse is kellett, eddigi életem legmegterhelőbb emléke, és fájdalma, aminek a nyoma talán egy életre meg is marad a bal hüvelykujjamon. Azóta Zümi ismét újraépült, szebb lett, mint valaha, jellemzően most is együtt épültünk , alakultunk, ez nem az első eset.

Innen jön a főnix szimbólum nálunk. A sok nehéz, megterhelő hét folyamán nagyon sokan segítettek mind lelkileg, mind fizikailag felépülni, még mindig nem tökéletes egyik sem, de haladok. Kaptam egy doboz pink gyufát egy barátomtól, hogy törjek ketté néha gyufaszálat, és nem érhet baj. Néha napján reggel, mikor indulok és eszembe jut, megteszem. Ártani nem árthat.”


Ezt a tűzmadarat a zsebében, a szíve fölött hordja, vagy a combtáskájában, mint az újjászületés szimbólumát, de felkerült Zümi tankjára, sőt a táska külső részére is. A végtelen jele pedig csak felerősíti a jelentését, miszerint minden magából növekszik és önmagába tér vissza az univerzumban, így alkotva egy állandóan mozgó tökéletes egyensúlyt. Versenycica esetében ezek nem csak szerencsehozó képek, hanem a személyiségét is megmutatják, ugyanúgy, mint a kormányon helyet kapó kisoroszlán, vagy a macska különböző megjelenései, így nem csoda, ha magabiztosságot adnak neki az utakon.

Ha engem kérdeztek, minden motoros babonás, hiszen valamilyen furcsa oknál fogva mindegyikük baloldalról ül fel a motorra. 🙂

Valójában persze, ennek az oldaltámasz az oka. Ezzel kapcsolatban egy mindentudó motovloggert kérdeztem meg, így newo mondja el nekünk, hogy miért a bal oldalon kapott helyet a sztender.

„Hát erre több elmélet is van…
Az egyik, hogy tradícióból.A korai kerékpárok, amikből később a motorkerékpárok fejlődtek, mind jobboldali hajtással rendelkeztek. A mostaniak is mind 🙂
És a kitámasztó nem fért el a hajtástól, ezért került bal oldalra.
Meg ugye csak a 30-as évektől közlekedünk a jobb oldalon és így volt biztonságos, hogy nem a forgalom oldalán, hanem a járda felől szálltunk le.
De a valószínűbb, és szerintem a logikusabb, hogy azért, mert az emberek kb 75-80%-a jobb kezes.
No de hogy jön ez ide egy kitámasztónál? Hát úgy, hogy a jobbkezes ember könnyebben tudja tolni a motort, ha annak bal oldalán áll. Próbáljátok csak meg a másik oldalon tolni… Nagyon furcsa érzés lesz, és nem csak azért, mert megszoktátok 😉
Illetve a jobbkezes ember általában jobblábas is, ezért könnyebb a jobb lábat átlendíteni felszállás közben.
Meg aztán ott az elindulás rítusa is. Ha a jobb oldalon lenne a támasz, így nézne ki a dolog:
Felülsz a motorra, megtámaszkodsz a bal lábadon, hogy visszacsukd az oldaltámaszt. Majd átteszed a súlyod a jobb lábadra, hogy fokozatba tudd tenni a motort.
Ha bal oldalon van a támasz, egy mozdulattal (lábbal) sztender becsuk, szúrunk egy 1-et, oszt kész. „

Minden szokásnak, vagy babonának van valamilyen ésszerű és praktikus alapja, legyen szó akár a sisak helyéről, az elindulás módjáról, magabiztosságot adó szimbólumokról és tárgyakról, vagy arról, hogy péntek 13-án miért nem szabad keresztül hajtani egy fekete macskán.

Akit mégis érdekel egy kis boszorkányság, és motoros párja van, kizárólag saját felelősségre kipróbálhatja az alább varázslatot:
Rágcsálj el három gerezd fokhagymát, és éjfélkor állj a párod elé. Nézz mélyen a szemébe és háromszor ismételd fennhangon:
„Válassz, hogy én, vagy a motor!”
Harmadnapra garantáltan eltűnik az életedből az illető.

Kommentek
Katica

Katica

 - 

Vendégszerző. Néz. Gondol. Kérdez.

Ajánlott bejegyzések

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás