verado-lite

Honda X-ADV 2017 teszt

Honda X-ADV 2017 teszt

Honda X-ADV 2017 teszt

Valamikor tavasszal egy Honda nyílt napon a Kakucs Ringen ültem rá először, ráadásul ugyanerre a példányra. Piszkálta a fantáziámat, hogy milyen lehet egy olyan motortípus, ami eredetileg nem erre van kitalálva, de a mérnökök mégis beleálmodtak valami különlegeset. Aztán augusztusban megkaptam egy hétre.

Nézegettem, nézegettem:

“Hát veled én mit kezdjek most?”

Ki kell vinni terepre, de ki kéne próbálni közel autópályás környezetben is. Na meg emelkedőn, lehetőleg jó meredeken. Jöttek ám a gondolatok, közben karikáztam vele a városban/környékén pár napot, “fröccsön” Viffer is nézegette, nem tudtuk még hova tenni.

Gyakorlatilag mindenki megbámulta

Aztán szépen körvonalazódott: irány Nógrád megye. Szente környékén van egy kisebb szerpentin, van rossz út is, odafele M2, de azért nézzünk be Berkenyére is, majd Balassagyarmat környékén alvás, másnap pedig majd Acsa – Gödöllő – Budapest szakaszon is gurizunk vele. Tehát egyrészt lesz minden, ami kell, és a forgatáshoz is lesz szép helyszín.

Az indulás napjára már egész jól összebarátkoztunk. Aki nem robogózik, annak nyilván szokni kell, hogy ne kuplungoljon, illetve az automata váltó manuálisba kapcsolásával mindent kézzel vezérelve kell megoldani. Mert hogy ez a gép dupla-kuplungos, 6 fokozattal, amit tudunk kézzel is vezérelni. Ez egy jó dolog, az M2-n előzésnél jól jött, hogy

“vissza kettő, csutka gáz”

 

GALÉRIA:

Az automata is lekezeli, ha odahúzunk neki, visszakapcsol, de lényegesen később reagálja le ezt. Tehát ha dinamikusan kellett előzni, akkor jobb mutatóujjal gomb megnyom, bal hüvelykujjal a váltó mínusz gombja, és mehet a buli. Előzés végén pedig jobb mutatóujjal egy nyomással újra automatába tehető a gép, innentől kezelje ő. Egész jól bevált ez a taktika. Katalinpuszta körül van két nagyobb emelkedő is éles kanyarokkal, itt is jobbnak láttam végül áttenni manuálisba. Valami giroszkóp tuti van benne, mert az indexet visszaveszi néha kanyart követően, de a váltót láthatóan ez nem befolyásolja, pedig jó lenne. Ugyanis kanyarban is visszapakol az automata, s mivel robogóhoz képest elég nyomatékos, azt rögtön oda is tolja neki. Tehát ilyen helyzetben vagy nagyon finoman bánunk a gázzal, vagy kivesszük manuálisba. Ezt a videóban a szentei szerpentinen be is mutatom.

Összességében nagyon könnyen bele lehet süppedni az automata adta kényelembe.

“Képes voltál robogóval jönni?”

Kérdezték, mikor megérkeztem a szállásra. Persze rögtön elámultak, mikor megtudták: 748 köbcentis a kicsike. Nem nézed ki belőle első ránézésre. A forma futurisztikus ugyan, de mindenki max. 400-asnak ítélte. Meglepően erős a vas, és alapvetően nem ezt várnád egy robogótól. Neten találni videókat, ahol 184 km/h végsebességet is mértek vele, tapasztalatom szerint autópálya/autóút tempót simán bírja és tartja, nem megerőltető neki. A hangja pedig a gyári kipufogóval is mély, pont eléggé hangos, nem egy zümmögő babetta.

GALÉRIA:

Vannak benne sportfokozatok is, érezhető a fürgesége, de őszintén szólva a kipróbálásán kívül egyszer sem éreztem szükségét annak, hogy közúton bekapcsoljam. Fürge alapból, és ha a váltót manuálba átteszed, akkor még ügyesebben lehet játszani az erőforrás adta lehetőségekkel.

“Apu nélkül nem indul”

Szívattam vele kb. mindenkit, jó pofa dolog ez a kulcs nélküli indítás. Zsebben a távirányító, amit érzékel a motor, és csak akkor indul be, vagy csinál bármit, ha ott a kütyü. Ez már abszolút a kényelemről szól, de 3.7 milláért el is várja az ember ezt a “luxust”.

A kényelemhez hozzátartozik, hogy minden gombokkal megy, még az ülés nyitása is. Ott bizony találunk egy nagy ürességet. Na nem úgy, hogy nem ér semmit, hanem hatalmas a raktér. Pótbukó simán belefér egy esetleges utasnak, ez jó pont. És ha felül mögénk álmaink választottja, akkor a lába nem egy piszkavason fog pihenni, hanem egy jó széles lábtartón. Az ülés is kényelmes (hosszútávon is), így az utasunk sem panaszkodhat, minden adott a közös túrához.

Az állítható plexi mögött egy hatalmas kijelző is helyet kapott. Ami fontos, az nagy, ami kevésbé, az kicsi. Így aztán út közben nagyon gyorsan és könnyen informálódhatunk a legfontosabb értékekről.

Minden a helyén, nincs bonyolult elrendezés

“Ez akkor egy terepmotor?”

Mondjuk úgy, hogy a tereptulajdonságokkal ellátott robogó. És ez nem degradáló. Robogóhoz képest ez tényleg egy Adventure kategória, de nyilván nem egy Versys. Tudni kell a korlátait, tudni kell elhelyezni a palettán, és akkor egy nagyon jó társ lehet. Mentem vele földúton, de bemerészkedtem vele kicsit neccesebb terep közelébe is. A végítélet az lett, hogy egy gödrösebb földút még barátja, de nem is vártam el tőle rázósabb helyet. Ha mész horgászni, vadászni, vagy épp túrázol és bemennél mondjuk Taliándörögdnél a romtemplomhoz (nem sportmotornak való makadámút), akkor azt bátran megteheted.

“Akkor ez most kinek lett tervezve?”

Megkaptam ezt a kérdést is. Én azt mondom, hogy megrögzött váltós-motoros második motornak vállalja be, vagy ha már kiszerelmesedett a váltogatásból, de azért szeretne valami univerzális gépezetet. Azoknak viszont tökéletes motor lesz, akik robogón töltik napjaikat, és szeretnének valami túragépet (de nem akarnak továbbra sem váltóval vacakolni). Nekik ez egy csúcs-motor lesz. 100-150 km után nagyon jól összebarátkoztam vele, egy nagyon jó élményt nyújtó motor. Hogy mennyire? Itt van számokban:

Többiek véleménye:

“Ez tényleg több mint egy robogó, de még nem nagymotor. Nagyon szokatlan volt vele menni, de egyben érdekes is. Tényleg egy új kategóriát teremt és biztosan lesz piaca. Városban kiváló, de hosszabb távra nem mennék vele. Hogy kellene-e? Naná 🙂 ” – newo

“Városi közlekedésre, agglomerációból bejárni tökéletes, de hosszabb útra nem indulnék el vele, mert hiányozna egy hagyományos motornak az érzete. A futóműve meglepően jó volt, nagyon szépen kidolgozta az úthibákat, de igazából csak második motornak tudnám elképzelni” – Takker

Műszaki adatokat a Honda oldalán találsz róla.

Ha pedig videóban is szeretnéd megnézni, íme itt van az is:

Kommentek
HD Biker Budapest

HD Biker Budapest

 - 

Vendégszerző | Motor: Suzuki DL650 V-Strom (2008) | Kamera: SJCAM SJ4000

Ajánlott bejegyzések

Szmogrendelet motoros szemmel

A Fővárosi Közgyűlés által nemrég elfogadott új szmogrendelet számos új autókategória kitiltása mellett érinti most már a belső égésű motorral hajtott segédmotoros kerékpárokat is. De mik az okok, mi áll a döntés mögött? Megkérdeztük az Önkormányzat sajtóosztályát. Kommentek

Tovább

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás