verado-lite

Honda CBR1000RR 2017 | teszt

Honda CBR1000RR 2017 | teszt

Honda CBR1000RR 2017 | teszt

Ha valaki meghallja a kifejezést, hogy 1000rr, akkor csak sejti, ha meghallja a hangját is, már tudja, hogy egy bestiáról van szó.

Be kell, hogy valljam, amikor kiderült, hogy az új CBR-t fogom tesztelni, a szokásos sztereotípiák futottak át a fejemen: Kib*szott kényelmetlen, k*rva kicsi, kezelhetetlen és instant meg fog ölni. Hiába mentem már igen erős motorokkal és voltam elég rázós helyzetekben, valamiért mégis ez volt az érzésem. Nem tudom miért, talán a katalógusadatok , talán mások véleménye miatt, de sajnos előítéletekkel álltam a teszthez. Hááát… nem kellett volna.

Ez a motor egy hatalmas meglepetés volt. A kihegyezett blokk alsó tartományban annyira nyugodt, hogy még véletlenül sem tudja megijeszteni az embert. A gázkar nagyon finom, a kuplung puha, nagyon érezhető fogásponttal és a váltó… a váltó valami csoda! Tudom, hogy minden motorral lehet kuplung nélkül fel-le váltogatni, de olyan simán, mint ezzel, szerintem semmivel.

Egyszerűen csodálatos érzés volt először elindulni, gyorsítani, váltani, minden… Egészen az első kanyarig… Na ott kaptam az első észhez térítő pofont. Lassú tempónál egyszerűen szar vele kanyarodni. Nem úgy viselkedik, mint minden más rajta. A gyönyörű lágyságból hirtelen a szenvedés jött. Meg is ijedtem, hogy az eddigi élményt elrontja egy szar futómű? Itt valami nem stimmel. A futás feszes, mégis kényelmes (szuper-sporthoz képest) és mégsem azt csinálja, amit szeretnék? Aztán rájöttem: nem volt meg a tempó! Amint elérjük azt a sebességet, amire ez a mérnöki csoda ki lett találva, minden megváltozik. Ez a motor nagyon, de nagyon nem városi használatra termett. Kell neki a tempó, kell neki a sebesség, hogy meg tudja mutatni, mire is képes valójában. Pályára teremtették és csak ott tudja igazán megmutatni mire is képes.

Amint elérjük a 120-at, megváltozik minden. Onnantól gyönyör vele a kanyarodás, úgy dől be mint egy túlfizetett utcalány és annyira stabil lapon fordulva is, hogy még egy kevésbé tapasztalt motoros is pánik nélkül ver rá a saját köridejére 30 másodpercet. De… Amint elérjük a 9-10 ezres fordulatot, egy olyan, de olyan p*csánrúgás jön, amit nem tudtok elképzelni. Ez a motor teret és időt hajlít. Néha azt vártam, hogy villámok kíséretében a múltban találom magamat. A gyorsulás leírhatatlan. Ilyet tesztpilóták szoktak átélni, aki ezt a motort megveszi, készüljön fel, hogy ezek után soha semmi nem fogja lázba hozni. Komolyan… Még a fényszóró is egy koponyát rajzol az aszfaltra.

Az elektronika nagyon érezhetően avatkozik bele mindenbe és mégsem zavaró. Persze ez az irdatlan sok beállításnak köszönhetően nagyon finomra hangolható (még a motorfék intenzitását is 8 fokozatban állíthatjuk). Szerencsére nekem elég hamar sikerült viszonylag optimális értékeket belőnöm és ennek köszönhetően olyan kanyarsebességet elérnem, hogy magam is meglepődtem. Eszement tempónál sem parázik az ember, mert érzi, hogy a motor megoldja. Mindezek ellenére nem éreztem, hogy elvenne az élményből.

Egy ilyen erőhöz és tempóhoz rendes fék dukál és ezt itt meg is kapjuk. Egy rendes vészfékezésnél a motor instant megáll, de a motoros, a fényezés és matricák tovább mennek. Komolyan mondom, én még így nem kapaszkodtam fékezésnél soha az életben. Nem egyszer álltam ki első kerékre satu féknél más motorokkal, de valahogy ez a bestia annyira hamar megáll, hogy érthetetlen. Oké, hogy rohadt alacsony a súlypont, meg van hátsókerék felemelkedés gátló elektronika, meg takonypuha gumi, bla-bla-bla, de mégis, hogy a francba csinálja???

Az üléspozíciót a spanyol inkvizíció is megirigyelhetné, de valahogy az ülés formája és a relatíve hosszú lábaim miatt eleve hátrányból induló lábtartó mégis valahogy kényelmes volt. Maga a motor kicsi. Tényleg. És mégis elfértem rajta a magam 190 centijével. Sőt! Túléltem egy 300 km-es utat. Elfáradtam, de túléltem.

Adatok:

Hengerűrtartalom: 1000cc
Hengerszám: 4 henger, soros
Teljesítmény: 192 LE @13000 rpm
Nyomaték: 114 Nm @ 11000 rpm
Váltó: 6 seb.
Tengelytáv: 1405 mm
Ülésmagasság: 840 mm
Tömeg: 196 kg
Tank: 16 l

HD Biker Budapest véleménye:

Nagyon nem az én világom, de tapasztalatszerzés miatt ráültem. 4km után könyörögtem, hogy leszállhassak róla. Kényelmes vezetőknek nem ez lesz a kedvenc motorja, viszont a stílus elkötelezett hívei tuti szeretni fogják. Épp csak húztam egy kis gázt és már 120-on volt, félelmetes, mire képes ez az erőforrás. Szóval csak óvatosan 🙂

Egy szó mint száz, ez egy bestia, nem is való mindenkinek, de olyat tud, amit kevés másik. És nem mellesleg készült videó is róla, lessétek meg:

Kommentek
newo

newo

 - 

Ajánlott bejegyzések

Honda X-ADV 2017 teszt

Valamikor tavasszal egy Honda nyílt napon a Kakucs Ringen ültem rá először, ráadásul ugyanerre a példányra. Piszkálta a fantáziámat, hogy milyen lehet egy olyan motortípus, ami eredetileg nem erre van kitalálva, de a mérnökök mégis beleálmodtak valami különlegeset. Aztán augusztusban megkaptam egy hétre. Kommentek

Tovább
Százmilliomodik Honda Super Cub

Kaptunk egy szép és ünnepélyes írást a Hondától, hogy legördült a százmilliomodik Super Cub. Most persze leadhatnánk ezt egy az egyben, de inkább mutatunk egy videót róla. Kommentek

Tovább

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás