verado-lite

2018-as finomságok a Kawasakitól

2018-as finomságok a Kawasakitól

2018-as finomságok a Kawasakitól

Színtévesztő vagyok, de nekem is egyértelmű a tény, hogy 2018-ra nem minden zöld lesz zöld. Az idei évre megérett dizájn és mérnöki munka esetleg rosszul állna a kawasakinak? Neeeem, egyáltalán nem! A cikkben ki is fejtjük!

Hála a Kawasakinak megnézhettük a legújabb zöld durranásokat. Nagy meglepődésünkre a legérdekesebb közel sem a zöld színt viseli magán, de kezdjük is az elején. Természetesen kedvenc videós felszerelésünk sem hagytuk otthon az eseményekre. Tehát pontosan mit is láthattunk?

Első körben a 2018-as Kawasaki Versys 1000 és Kawasaki ZX10R modelleket tekinthettük meg. Ezekről a motorokról felesleges is írnom, hisz a videóban elmondunk róluk minden különlegességet. A cikk végén megtaláljátok a specifikációkat.

Következő alkalommal egy külön eseményt szántak egy új modellnek. Ez a modell a Z900RS nevet viseli. Nem, ez nem a Z900, ez valami teljesen új! Miután megláttuk a motort egyből értettük is, hogy miért kapott ez a modell egy külön eseményt.

Az igazi motor forma, modern köntösben. Még egy felmenőt is kiállítottak az új modell mellé és valóban látszódott a vérvonal. Egyszerűen erre is az mondható, hogy ő egy MOTOR, se több, se kevesebb. Sajnos menni még nem tudtunk vele, de nagyon várjuk a tesztpéldányt, amit remélem, hogy elég időre tudnak majd biztosítani, mert ha nem sikerül, akkor annak elég véres kimenetele lesz az MS-en belül. 😀

Az a furcsa, hogy bármennyire is szerettünk volna, nem tudtunk belekötni. Csak szőrszálhasogatva 1-2 apróságot, amivel még az egész csapat sem értett egyet, így azok betudhatók a motor egyediesítésének, ha már birtokunkban van imádott Z-nk.

Furcsa benne, hogy modernsége ellenére nem hat olyan retrófuturisztikusnak, mint egy Yamaha XSR, ellenben nem kelt “öreg”, vagy akár “elavult” érzést a laikusok szemében, mint egy Kawasaki W800, vagy egy Triumph Bonneville. Elég is az áradozásról, nézzük a videót. Specifikációk a cikk végén!

Kawasaki Versys 1000

Motor típus: Folyadékhűtéses, négyütemű soros, négyhengeres
Lökettérfogat: 1,043 cm³
Furat x Löket: 77 x 56 mm
Kompresszióarány: 10.3:1
Szelepvezérlés: DOHC, 16-szelepes
Üzemanyagrendszer: Üzemanyag-befecskendezés: Ø 38 mm x 4 (Keihin) ovális másodlagos fojtószeleppel
Gyújtás: Digitális
Indítás: Elektromos
Kenés: Kényszerkenéses, nedves karter
Maximális teljesítmény: (EU Spec) 88.2 kW {120 LE} / 9,000-es fordulaton
85 kW fojtó készlet elérhető
Maximális nyomaték: (EU Spec) 102 N•m {10.4 kgf•m} / 7,500-es fordulaton
Fogyasztás: (85 kW) kit 5.7 l/100 km
CO2 kibocsátás: (85 kW) kit 137 g/km
Áttétel: 6-sebességes
Véghajtás: O-gyűrűs lánc
Primer áttételi arány: 1.627 (83/51)
1. fokozat: 2.692 (35/13)
2. váltóáttét: 1.950 (39/20)
3. váltóáttét: 1.529 (26/17)
4. váltóáttét: 1.304 (30/23)
5. váltóáttét: 1.136 (25/22)
6. váltóáttét: 0.958 (23/24)
Végáttételi arány: 2.867 (43/15)
Tengelykapcsoló: Nedves többtárcsás, kézi
Fék [első] / Első fék típusa: Kettős úszóágyazású 310 mm-es hullámos tárcsa kettős szemben álló négydugattyús féknyereggel
Fék [hátsó] / Hátsó fék típusa: Szimpla 250 mm hullámos tárcsa, egydugattyús féknyereggel
Felfüggesztés [első]: 43 mm-es fordított villa fokozatmentes húzófokozati csillapítással és állítható rugóelőfeszítéssel
Felfüggesztés [hátsó]: Vízszintes gáztöltésű lengéscsillapító fokozatmentes húzófokozati csillapítással és állítható rugóelfeszítéssel
Váz típus: Dupla cső, alumínium
Utánfutás: 106 mm
Rugóút, első: 150 mm
Rugóút, hátsó: 150 mm
Gumi [első]: 120/70ZR17M/C (58W)
Gumi [hátsó]: 180/55ZR17M/C (73W)
Kormányzási szög, bal/Jobb: 34˚/34˚
H x Sz x M: 2,270 x 895 x 1,400 1,465 mm mm
Tengelytáv: 1,520 mm
Hasmagasság: 150 mm
Ülésmagasság: 840 mm
Üzemanyag mennyiség: 21 liter
Menetkész tömeg – Kombinált: 250 kg

Kawasaki ZX10R

Motor típus: Folyadékhűtéses, négyütemű soros, négyhengeres
Lökettérfogat: 998 cm³
Furat x Löket: 76 x 55 mm
Kompresszióarány: 13.0:1
Szelepvezérlés: DOHC, 16-szelepes
Üzemanyagrendszer: Üzemanyag-befecskendezés: Ø 47 mm x 4 dupla injektorral
Gyújtás: Digitális
Indítás: Elektromos
Kenés: Kényszerkenéses, olajhűtéses nedves karter
Maximális teljesítmény: (EU Spec) 147.1 kW {200 LE} / 13,000-es fordulaton
Maximum teljesítmény RAM air-el: (EU Spec) 154.4 kW {210 LE} / 13,000-es fordulaton
Fogyasztás: 5.9 l/100 km
CO2 kibocsátás: 162g/km
Maximális nyomaték: (EU Spec) 113.5 N•m {11.6 kgf•m} / 11,500-es fordulaton
Áttétel: 6-sebességes, kazettás
Véghajtás: O-gyűrűs lánc
Primer áttételi arány: 1.681 (79/47)
1. fokozat: 2.600 (39/15)
2. váltóáttét: 2.214 (31/14)
3. váltóáttét: 1.944 (35/18)
4. váltóáttét: 1.722 (31/18)
5. váltóáttét: 1.550 (31/20)
6. váltóáttét: 1.391 (32/23)
Tengelykapcsoló: Nedves többtárcsás, kézi
Fék [első] / Első fék: típusa Dupla úszóágyazású 330 mm-es Brembo tárcsa. Dupla radiálisan szerelt, szemben álló négydugattyús monobloc
Fék [hátsó] / Hátsó fék: típusa Egy 220 mm-es tárcsa Egydugattyús féknyereg
Felfüggesztés [első]: 43 mm-es fordított BFFF (Balance Free Front Fork) villa, külső szorítókamrával, nyomó- és húzófokozati csillapítással, állítható előfeszítéssel, “top-out” rugóval
Felfüggesztés [hátsó]: Vízszintes, hátsó kapcsolódású BFRC gáztöltésű lengéscsillapítóval. Húzó- és nyomófokozati csillapítással, rugó előfeszítéssel, “top-out” rugóval.
Váz típus: Dupla főtartós, alumínium öntvény
Utánfutás: 107 mm
Rugóút, első: 120 mm
Rugóút, hátsó: 114 mm
Gumi [első]: 120/70ZR17M/C (58W)
Gumi [hátsó]: 190/55ZR17M/C (75W)
Kormányzási szög, bal/Jobb: 27° / 27°
H x Sz x M: 2,090 x 740 x 1,145 mm
Tengelytáv: 1,440 mm
Hasmagasság: 145 mm
Ülésmagasság: 835 mm
Üzemanyag mennyiség: 17 liter
Menetkész tömeg – Kombinált: 206 kg

Kawasaki Z900RS

Motor típus: Folyadékhűtéses, négyütemű soros, négyhengeres
Lökettérfogat: 948 cm³
Furat x Löket: 73.4 x 56 mm
Kompresszióarány: 10.8:1
Szelepvezérlés: DOHC, 16-szelepes
Indítás: Elektromos
Kenés: Kényszerkenéses, nedves karter
Maximális teljesítmény: (EU Spec) 82 kW {111 LE} / 8,500-es fordulaton
Fogyasztás: 5.3 l/100 km
CO2 kibocsátás: 136 g/km
Maximális nyomaték: (EU Spec) 98.5 N•m {10 kgf•m} / 6,500-es fordulaton
Áttétel: 6-sebességes
Véghajtás: O-gyűrűs lánc
Primer áttételi arány: 1.627 (83/51)
1. fokozat: 2.917 (35/12)
2. váltóáttét: 2.059 (35/17)
3. váltóáttét: 1.650 (33/20)
4. váltóáttét: 1.409 (31/22)
5. váltóáttét: 1.222 (33/27)
6. váltóáttét: 0.967 (29/30)
Tengelykapcsoló: Nedves többtárcsás
Váz típus: Rács szerkezetű, nagy szilárdságú acélcső
Utánfutás: 98 mm
Rugóút, első: 120 mm
Rugóút, hátsó: 140 mm
Gumi [első]: 120/70ZR17 M/C (58W)
Gumi [hátsó]: 180/55ZR17 M/C (73W)
H x Sz x M: 2,100 x 865 x 1,150 mm
Tengelytáv: 1,470 mm
Hasmagasság: 130 mm
Ülésmagasság: 835 mm
Üzemanyag mennyiség: 17 liter

Kommentek
Helmet

Helmet

 - 

https://www.youtube.com/helmetmotovlog

Ajánlott bejegyzések

Suzuki GSX S1000 2018 teszt

Élek-halok a csupasz gépekért, ezért egyértelmű volt, hogy nekem kell elvinnem a Suzuki GSX S1000 nakedjét, ami 2018-ra frissült egy kicsit. Kommentek

Tovább