verado-lite

BMW S 1000 R a feelinges motor – teszt

BMW S 1000 R a feelinges motor – teszt

BMW S 1000 R a feelinges motor – teszt

Stuntriderként furán mutatok más motoron, mint amit megszoktak alattam. De néha ki kell mozdulni a saját teremből, szóval kaptam az alkalmon és elvittem a bömöst.

Pár napig volt nálam, első közös utunk Budapestről a Kunságba vezetett, igyekeztünk összemelegedni. Húz rendesen, odapörkölsz és nem gond az előzés vele, köszönhető ez a maximális 160 LE teljesítménynek, nagyon sportos. És meg is lehet vele állni, a fékek nagyon jól fognak, a radiális Brembo fékek teszik a dolguk. Viszont mint minden nakednél, ezt sem tudod kimotorozni teljesen, mert leszedi a hajad a szél. Még jó, hogy a bukó odafogja.

Morci tekintet

Amúgy tele van extrákkal, de egy ilyen árkategóriás motornál ez már alap szinte. Több fokozatú menetstabilizáció van benne, és ugyanez érvényes a futóműre is, az is nagyon sok fokozatban állítható. Ha akarod, teljesen az igényeidhez tudod programozni a motort. Kanyarokban stabil, nem bicskázik be.

Nálam egy Dynamic-csomaggal felszerelt vas volt. Mit jelent ez? A BMW honlapja szerint:

“azon motorosok számára, akik semmit sem szeretnének feláldozni, ugyanakkor motorjukat még sportosabb megjelenésűvé szeretnék változtatni. A csomag tartalma: dinamikus csillapítás-szabályzás (Dynamic Damping Control; DDC), markolatfűtés, LED-es irányjelzők és a burkolat színére fényezett kis motor-légterelő”

Mindent beállít akár menet közben is, hogy a legjobb menetélményt adja.

GALÉRIA:

Ami a feelinget megadja, az a gyorsváltó és a teljesítmény összhangja: csak váltasz és váltasz és húzod neki. Föl-le, mindenhogy szereti. Kuplungot szinte csak akkor húztam, ha meg akartam állni. Brutálisan jó!

A gyár eleve egy Akrapovič kipufogóval adja, aminek jó a hangja, de azért én még elviseltem volna egy kis pluszt is. Ettől függetlenül csak álltam a gép mellett és húzogattam a gázt, mert szép a hangja (videóban megnézhetitek, ahogy játszik a gyerek). Visszaváltásoknál durrog, mint háborús övezetben a légvédelmi ágyú.

A motor könnyűnek érződik. Az is egyébként, feltankolva 207 kg, viszont mozgékony, könnyen lehet vele manőverezni, öröm vele motorozni. Ha viszont egyenesen kell mennünk, mondjuk autópályán, akkor jó szolgálatot tehet a tempomat. 150-ig használható simán, azután már kapaszkodni kell a széllel szemben. Városi vagányként is megállja a helyét, el lehet vele férni mindenhol, a computer pedig beállítható úgy is, hogy a sorok között ne akarjon kiesni alólunk.

NrbMoto is ráült:

“A többi csúcs nakedhez képest sportosabb ülés pozíció, a benne lévő high tech dolgok annyira észrevétlenül dolgoznak, hogy azt hittem, tudok motorozni.”

Meg is állapodtunk a bugifaktorban:

Nézd meg a videót is:

 

Ha buksz a számokra, akkor nézd meg a BMW Motorrad oldalát, leírnak mindent, mi szem-szájnak ingere.

Fotók: Ági

Kommentek
Sanko Stuntriding

Sanko Stuntriding

 - 

Motorja: Suzuki DR-Z 400 2005 SM | Kamerája: GoPro Hero 4 Black

Ajánlott bejegyzések

Privacy Preference Center

Reklámokhoz kapcsolódó sütik

A Google Adsense rendszere sütik segítségével tud számodra releváns reklámokat közvetíteni az oldalon. A Google számos külsős reklámcég szerverét használja. Ezekről részletesen itt tájékozódhatsz:
https://policies.google.com/technologies/ads

NID, TapAd*, CM*, mdata, id, B, Khaos, c, btc, bsc, b30msc, dp, DSID, IDE

Addthis

A like és megosztás gombok kiszolgálásához szükséges sütik.
Kiszolgálója az addthis.com.

uvc, mus, uid, loc, _atuvc, _atuvs

Analítika

Az oldal látogatói elemzéséhez is használunk sütiket. A Google Analytics rendszerét használjuk.

_gat, _ga, _gid

Onesignal

Az oldalon lehetőség van a kis haranggal értesítésekre (push üzenetek) feliratkozni. Ezt a Onesignal.com szolgálja ki. A sütiket azonosításra használja, hogy az üzeneteket megkaphasd.

__cfduid, _ga, intercom*