verado-lite

Honda CRF1000D Africa Twin 2017 – teszt

Honda CRF1000D Africa Twin 2017 – teszt

Honda CRF1000D Africa Twin 2017 – teszt

A legenda visszatért – ilyen és hasonló jelzőkkel lépett újra színre az Africa Twin. Az új változat nem csupán egy újradesignolt vas, hanem egy igazi extrahalmozó.

Még tavasszal sikerült a Kakucs Ringen kipróbálnom ezt a fenevadat, majd mikor a sajtóteszt ideje eljött, egy időben kapta meg a MotoSunday az X-ADV-vel. Én vittem a “robit”, Vattás pedig a cikk főszereplőjét. Azért a garázsomban még jól megszemléltük egymás tesztgépeit, majd indulhatott az egy hetes tesztidőszak.

A tesztpéldány duplakuplungos, azaz egy automataváltós változat. Gyakorlatilag berakod sebességbe a kormányon lévő kapcsolóval és már húzod is a gázt. Manuálisan van lehetőség beavatkozni, akár teljes manuálisba is kivehetjük, ilyenkor a bal kezünknél lévő kapcsolókkal tudunk szabadon váltogatni. Kakucson is feltűnt, de Vattás lentebbi videójában is látható, hogy az elektronika hasonlóan viselkedik, mint az X-ADV esetén, azaz képes viszonylag alacsony fordulaton is akár hatodikig is felváltani. Ahogy tapasztaltam mindkét gépnél, a fogyasztásmérő ilyenkor egész optimális értékeket mutat, tehát valószínűleg a mérnökök a fogyasztást vették elsődleges prioritásnak, ha különösebben nem húzzuk neki oda. A kuplung helyén egy rögzítőfék található, így akár parkolásnál, de akár elfeküdt motor felállításánál is igen hasznos eszközt kapunk vele.

2018 Africa Twin Adventure Sports

Az 1000-es sorkettes motor szépen duruzsol, még gyári kipufogóval is élvezhető hangja van. Érezhetően nyomatékos, ami a DTC változat esetén okozhat némi meglepetést, ha az elektronika épp egy kanyarban úgy gondolja, hogy visszakapcsol. 70 kW teljesítmény mellett 98Nm forgatónyomatékra képes.

Meglepő az üléspozíció. Alapvetően ez egy nagyon magas motor, az ülés viszont ahhoz képest alacsonyabban van. Én 176 cm körül járok (+/- 1-2%, éppen mennyire görnyedek), és még nekem is tökéletesen leért a lábam róla. Vattás nálam magasabb (185 cm), s mikor elindult tőlem hazafelé, akkor láthatóan ő is teljesen természetes üléspozíciót vett fel. Tehát nem kell attól tartani, hogy csak a magasaknak jó. A súlya nem vészes, 240 kg, súlypontja is tök jól eltalált. Simán ráülsz és nem érzed azt, hogy gyenge lennél hozzá. A fékek zseniálisak, de egy ilyen karakterű motornál ez már alapvető elvárás is.

GALÉRIA:

Kakucson sajnos nem volt lehetőségem földpályán kipróbálni, de Vattás orvosolta ezt a problémát és elvitte. A tesztpéldány (ugyanez volt Kakucson is) gumija nem csak pályán csúszkált, hanem terepen is (videón majd láthatjátok). Azaz ha teheted, vegyél rá egy másik gumiszettet. Az ABS viszont jól dolgozott mind a pályán, mind terepen. Kiállva a nyeregből is kellemesen irányítható és stabilizálható a gép, viszont lassú tempós szűk kanyarokban hajlamos beesni.

Végül is akkor ez a motor micsoda? Nem ezzel fogsz tereprallyra menni. Ez egy nagyon jó túra-enduro, egy adventure, amivel bejárhatod a fél világot. Jól felpakolható, bírja a strapát. Azért ha messzire mész vele, érdemes megvenni hozzá az opcionális töltőcsatlakozót (aminek csak a helye van gyári állapotban, ez mondjuk azért beleférhetett volna).

Vattással megegyeztünk egy szép számban, lássuk az értékelést:

Olvastatok eleget, jöjjön a videó:

Műszaki adatokért látogassátok meg a Honda honlapját.

 

Kommentek
HD Biker Budapest

HD Biker Budapest

 - 

Motorja: Suzuki DL650 V-Strom (2008) | Kamerája: SJCAM SJ4000

Ajánlott bejegyzések

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás