verado-lite

Kawasaki Versys 300 2018 teszt

Kawasaki Versys 300 2018 teszt

Kawasaki Versys 300 2018 teszt

RE_Tour kolléga maga is a túraendúrók világában nevelkedett és él, ezért hozzávágtuk a Kawasaki legújabb kezdő kategóriába sorolt 300-as túragépét, hogy mégis mondja meg róla a tutit. Lentebb az ő sorait olvashatjátok.

REKLÁMvízlepergető réteg bevonat motoros bukósisakhoz plexihez

Átlagosnak nem mondható a Kawasaki 300as Versyse, mivel nem vérbeli enduro, viszont nem is kimondottan munkába járós. Elegáns, de mégse unalmas. tökéletes motor azon emberek számára, akikre olykor rájön a túrázási vágy, vagy csak nem szeretnének a városban hömpölygő forgalom tengerében az autóban vagy a tömegközlekedési eszközökön idegrohamot kapni.

Első ránézésre egyértelműen nem egy 300 motor jut az ember eszébe. Nagyméretű kerekek, szélestest és éles formák jellemzik a gépet. A manapság megszokott futurisztikus stílus nagyon jól áll a kis 300as Versysnek, talán még azt merném mondani, hogy jobban, mint nagyobb testvéreinek. Az üléspozíció nagyon kényelmes, ám ez csak akkor mondható el, ha 175 centi legalább van az ember, aki ráül. Az ülés hagy némi kívánnivalót maga után, mivel ránehézkedéskor nyikorog a bőr a tankon, ami talán nem olyan szexi néhányunknak, de annyira nem is zavaró, ám a keménysége annál inkább. Ennél az ülésnél nem gondolták túl a dolgot a rendezők, szerintem Pripyat összes iskolapadját felvásárolta a Kawasaki, betekerte őket pár rétegszivaccsal és bőrrel, majd rádobta őket a Versysekre. Az első pár kilométeren még nem is nagyon tűnik fel a dolog, de 50-100 kilométer motorozás után garantáltan fészkelődni kezd az ember,hogy legalább egy minimális felüdülést tudjon nyújtani zsibbadt tomporának.

A kezelőszervek elhelyezése a kormányon teljesen korrekt, kényelmesen el lehet érni mindent, de azért itt is vannak gondok. A fénykürt gombjának elhelyezésénél például nem tudom, mit szívhattak a tervezők, de a legrosszabb helyen van ahova rakhatták. Alapból nem áll a kézre, de ha erre még ráerősítünk avval, hogy húzunk egy kuplungot, akkor nyugodtan el lehet felejteni a használatát, ugyanis a kar pont letakarja a gombot. Az index kapcsolójának annyi az érdekessége,hogy nem kattan akkorát kikapcsoláskor, mint ahogy azt én legalábbis érzésre várnám, így többször volt, hogy véletlenül kint hagytam kanyarodás után.

A műszerfal egy elég megosztóelem a motoron, volt olyan kolléga aki velem együtt korrektnek találta, de volt olyan is, aki nem. Mindenesetre kompakt kis jószág,az egész karácsonyfa világításunkat megtalálhatjuk a baloldalon. Középen foglal helyet a fordulatszám mérő, a fokozatkijelző, illetve az óra. A jobb oldalon mindenféle okosságot és számolást kapunk, mint például a kilométeróra,sebességmérő illetve a fogyasztás. Nappal és éjszaka is jól látni mindent a műszerfalon, bár én személy szerint az indexek ledjeit kicsit gyengének éreztem. Külön érdekesség, hogy a jobb alsó sarokban helyet kapott egy kis “ECO” ikon, mely haladás közben jelzi nekünk, hogy mikor vagyunk optimális fordulati tartományban a fogyasztás szempontjából.

Külsőre, mint mondtam nagyon modern megjelenése van a Versysnek, éles formák jellemzik. Különtetszettek a kis szamuráj kard alakú indexek, illetve az első lámpa alatti levegőbeömlő nyílások. Bár nagyrészt egyben van minden külsőleg, pár műanyag elem hajlamos volt a hajlongásra,ha véletlenül hozzáértem, ami csak azért szomorú, mert 1-2 plusz patenttel megoldható lett volna, hogy ne mozogjon. A halogénvilágítás nekem kifejezetten egy ősellenségem, de a gyártószempontjából teljesen érthető, hogy miért is olyan világítás van a motoron amilyen. Elöl nem cifrázták túl a dolgot, 1 db H4 szolgája ki az igényeinket, melynek legidegesítőbb funkciója az volt, hogy fénykürtnél mindkét izzó bekapcsolt, ám reflektornál csak a Hi-beam. Esti szerpentinezésnél illetve túrázásnál ez egy kifejezetten idegesítő, sőt, talán baleset veszélyesnek mondható dolog.

A blokk egy 300as injektoros kis szörnyeteg, mely igen meglepő sebességekre és gyorsulásokra képes, hát még a fogyasztása. Ez az a blokk, amiből még a 4l/100km fogyasztást is bottal kell kiverni. Menet közben kényelmesen ki tudja magát húzni az ember, csak ne érj vele kátyús szakaszhoz, mert ott a rugózás garantáltan ki fogja rázni az összes vesekövedet. Egy picit puhább rugózás, csak ennyit kérek Kawasaki. Meg egy kényelmesebb ülést.

Szóval nagy összességében mit lehetne mondani a kis Versysről? Városban laksz és munkába járás mellett szeretnél hétvégente túrázni egyet? Vagy csak épp egy nyugodt hétvégi motorra vágysz? Akkor a 300as Kawa Versys 300 bizony a Te motorod. De azért egy zselés ülésre beruháznék a helyedben.

Kommentek
Helmet

Helmet

 - 

https://www.youtube.com/helmetmotovlog

Ajánlott bejegyzések

Honda CBR 650R Teszt

2019-re újra visszatérni látszik a liter alatti sportkategória. A Honda Magyarországi képviseletének köszönhetően kaptam is pár napra egy Honda CBR650R-t. Hogy ez milyen is lett? A videóból kiderül! Kommentek

Tovább